المیرا دهقانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

المیرا دهقانی دولت آبادی (به انگلیسی: Elmira Dehghani DolatAbadi) هنرمند ایرانی، متولد 5 شهریور 1370 در شیراز است.

خانم المیرا دهقانی، از هنرمندان بازیگر سرشناس ایران می‌باشد.

المیرا دهقانی دولت‌آبادی 5 شهریور 1370 در شیراز متولد شد. دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی است.

ورود دهقانی به عرصه بازیگری به صورت کاملاً اتفاقی رخ داده‌است. او سال اول دانشگاه با یک آگهی آموزش بازیگری مواجه شده و پس از آن با مشاهده کلاس‌های بازیگری سیامک کمالی سروستانی، شیفته بازیگری شده‌است. پس از آن آموزش بازیگری را از سال 1388 و تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کرد. در سال 1390 پس از 2 سال تمرین بازیگری، برای نخستین بار در تئاتر «زمین آبی‌است مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت. سپس در تئاترهای مختلفی در تهران و شیراز با کارگردان‌هایی نظیر: سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتی و همایون غنی‌زاده همکاری کرد. وی در سال 1392 با اجرای نمایش «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین‌الملل دانشکده هنر، موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند. او همچنین در نمایش «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی اردلان به روی صحنه رفته‌است.

او در آثار تلویزیونی نظیر: همه‌چیز آنجاست، سایه‌بان، پرستاران، هشت و نیم دقیقه، لحظه گرگ و میش و پس از آزادی به ایفای نقش پرداخته‌است.

وی هم‌چنین در فیلم‌های سینمایی فصل ماهی سفید و سیاه‌باز بازی کرده‌است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
elmiradehghani

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت