هانس فون آاچن

Hans von Aachen

هانس فون آاچن

هانس فون آاچن یا هانس فون آخن Hans von Aachen (زاده 1652 – درگذشت 1615) میلادی، یک نقاش آلمانی بود که یکی از نمایندگان برجسته سبک “منریسم شمالی” محسوب می‌شود.

هانس فون آاچن هنرمند چند منظوره و یک سازنده بود که در بسیاری از ژانرها نیز کار میکرد. او به عنوان یک نقاش پرتره شاهزادگان و اشرافیت موفق شناخته می‌شد و نقاشی‌های مذهبی و اسطوره‌ای و تمثال را به تصویر می‌کشید. همچنین او برای مهارت در خلق تصاویر گل‌ها شهرت یافت و به شدت از طرفدار اصلی خود، امپراتور رودلف دوم که از آثار وی لذت می‌برد مورد تحسین و تمجید قرار گرفت. فون آاچن معمولا در مقیاس کوچک کار میکرد و بسیاری از آثار او نقاشی کابینت روی مس است.

حضور او در مراکز مهم هنری زمان خود، باعث توزیع گسترده‌ای از نقاشی‌هایش شد به گونه‌ای که پس از معروف شدن طرح‌های وی و شخصیت دوستانه‌ای که داشت در طول عمر خود به شهرت بین‌المللی‌اش کمک نمود.

زندگی و کار هانس فون آاچن معروف به “خرس منحصربفرد” به انتقال فرهنگی بین شمال و جنوب و مرکز اروپا در اواخر قرن 16 و اوایل 17 اشاره دارد. پس از آموزش در سنت Netherlandish به ونیز ایتالیا نقل مکان کرد جایی که او حدود 14 سال زندگی کرد و به طور عمده مشغول کار بود. او در سال 1587 به آلمان رفت و سال‌های پایانی خود را در پراگ سپری نمود و در همانجا درگذشت. وی ترکیبی از سبک ندرلندیش رئالیسم را خلق نمود و در طول سفر خود را به یک نقاش منحصربفرد به سبک نقاشی جدیدی مشهور کرد.

گردآوری: طاهره ترابی فراهانی

برترین آثار

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت