مریم شجاعی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، نویسنده، مد و بهپوشی (مدلینگ)

 معرفی/ بیوگرافی:

مریم شجاعی (به انگلیسی: Maryam Shojaie) هنرمند ایرانی، متولد 6 بهمن 1366 در شهر مسجد سلیمان است.

خانم مریم شجاعی در بهمن‌ماه سال 1366 در شهر مسجدسلیمان از شهرهای “بختیاری” نشین استان خوزستان متولد شد. او به همراه خانواده در سن 3 سالگی ساکن اهواز شدند. وی دارای تحصیلات در رشته طراحی لباس می‌باشد.

مریم شجاعی با وجود مخالفت‌های خانوادگی در مورد گرایش هنری اش، با پشتکار و تمرین بدون وقفه تا به امروز به خلق آثار هنری خاص و منحصربفرد مشغول بوده است و تاکنون توانسته یکی از نقاشان خودآموخته موفق باشد. او همچنین علاوه بر فعالیت‌های هنری در ورزش نیز فعالیت حرفه ای داشته و مربی ورزش ژیمناستیک می‌باشد.

مریم شجاعی از هنرمندان نقاش ایران است که بطور خودآموز و بدون داشتن هیچ استادی به خلق آثار هنری پرداخته است و با استعداد و علاقه ای که از کودکی به هنر نقاشی داشت این هنر را از سن 5 سالگی آغاز نمود. او رفته رفته با دیدن برخی از کارهای استاد بهزاد به سبک نقاشی مینیاتور علاقه مند شد.

خانم شجاعی نقاشی را در سبک‌های مینیاتور و رئالیسم بصورت مدرن انجام می‌دهد. آثار او غالباً با تکنیک مدادرنگی بوده که با رنگ‌های ملایم و دلنشین نقاشی شده اند.

آثار منحصربفرد و بی‌نظیر مریم شجاعی بیشتر به موضوع دنیای پر از احساس دختران و کودکان می‌پردازد. نقاشی‌هایی با پرتره بی‌گناه دختران جوان و کودکان معصوم و پرداختن به افرادی با ضمیر پاک که بیشتر از سایرین قربانی مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شوند. این هنرمند در آثار خود با مهارت بسیار گل‌ها و پروانه‌ها را که نماد پاکی و آسیب‌پذیری در آثار وی می‌باشند، به همراه شخصیت‌های پرتره نقاشی کرده است. پرتره‌هایی از کودکانی که بنا بر تصمیمات اشتباه در جامعه و یا خانواده بیشتر از دیگران دچار آسیب شده اند که همین موضوع آثار وی را تحسین برانگیز نموده است.

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:

• اینستاگرام:
6mary.art11

• فیسبوک:
mryam.shojai

• ایمیل:
Maryamshojai66116@gmail.com

• رویدادهای جاری:

ماری پوسا ¦ نمایشگاه آثار مریم شجاعی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت