امروزه با مفهومی روبرو هستیم به نام “بازاریابی اینترنتی” که پیشرفتی روزافزون و همه گیر دارد. بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه قدرتمندی از ابزار و متدها میباشد که به کمک آنها و استفاده از اینترنت به تولید محتوا میپردازیم و در دنیای مجازی بازار فروش محتوای خود را میجوییم. در مقایسه با تبلیغات سنتی بازدهی بیشتری دارد و از نظر هزینه و زمان به صرفهتر است.
دیگر روزهای تبلیغات سنتی و هزینههای گزاف آن به پایان رسیده است و تبلیغات وارد عرصه جدیدی از پیشرفت شده است.
امروزه توجه دنیا به اینترنت است؛ در چند سال اخیر با پیشرفتهای اینترنت و گستردگی شبکه جهانی، مردم متوجه کارایی و ارزش اینترنت در بازار شده اند. ارزش و اهمیت و کاربرد اینترنت به حدی قابل توجه است که مجال توجه به دیگر ابزارها تبلیغاتی را از مردم گرفته است. در مقایسه با ابزارهای سنتی، اینترنت کارایی بیشتر و البته بهتری دارد. به راحتی میتوان گفت هر فردی به راحتی در 24 ساعت روز، 7 روز هفته و 365 روز سال به اینترنت دسترسی دارد و به راحتی میتواند به آخرین اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشد.
در اینجا به برخی مزایای بازاریابی اینترنتی اشاره میکنیم:
گستردگی بالا و دسترسی جهانی
چند قابلیتی
تاثیر همه گیر و با دوام
تبلیغات در تمام ساعات شبانه روز
مقرون بصرفه بودن
صرفه جویی در زمان
خودکار سازی و محول سازی
دسترسی راحت، آسان و سریع
شکل گیری روابط تجاری بینالمللی
تبلیغات برای بازار هدف
انجام سریع و راحت تراکنشهای مالی
جمع آوری سریع دادههای مشتری و شخصی سلزی آنها
قابلیت انطباق با آخرین تغییرات موجود
تنوع زیاد
اندازه استاندارد علت و معلولی