وارطان آوانسیان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، موسیقی‌دان، تهیه‌کننده، مجری، استعدادیاب

 معرفی/ بیوگرافی:

وارطان آوانسیان (به انگلیسی: Vartan Avansian) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار، متولد اَمرداد 1323 در شهر قزوین ایران است.

وارطان آوانسیان صاحب قبلی شرکت « آونگ » و مالک شرکت « ترانه رکوردز » می‌باشد ، که از سال 1982 فعالیت تهیه‌کنندگی خود را در لس آنجلس، کالیفرنیا آغاز کرد.
در اَمرداد 1323 در شهر قزوین به دنیا آمد و در شهر تهران بزرگ شد. در سال 1979 به ایالات متحده آمریکا مسافرت نمود. اما کمتر از یکسال بعد به ایران بازگشت و دوباره در فضای ملتهب 1980 بار دیگر به ایالات متحده مسافرت نمود و همزمان با لغوی ویزای ایرانیان در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر مجبور به ماندن شد. وی در سال 1982 ترانه رکوردز را با مشارکت جهانگیر طبریایی تأسیس نمود.

حضور وارطان آوانسیان در سینما مدر مقام بازیگر قبل از انقلاب در فیلم سینمایی «الماس 33» و بعد از انقلاب تنها در فیلم سینمایی «دستمزد» فعالیت داشته است.

آقای وارطان آوانسیان، تهیه کننده موسیقی خواننده‌های لس آنجلسی و مدیر شرکت «ترانه رکوردز» است. او همچنین در برنامه استعدادیابی شبکه ماهواره ای «تی وی پرشیا» یکی از داوران مسابقه بود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
vartan_avanesian73

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت