• درباره

📻 کتاب صوتی:

ماتیلدا / قسمت4 ~رولد‌دال

ماتیلدا (matilda) اثر فانتزی و دوست‌داشتنی رولد دال، اولین بار سال 1988 در انگلستان منتشر شد. این کتاب یکی از برترین کتاب‌های کودک و نوجوان در سراسر دنیا است و در رتبه‌ی سوم فهرست صد رمان برتر کودک و نوجوان دنیا قرار گرفته است.

رولد دال در کتاب ماتیلدا داستان دخترکی کوچک و شجاع را تعریف می‌کند که در حل مشکلاتش به خودش تکیه می‌کند. اگرچه ماتیلدا یک داستان فمینیستی نیست اما قطعا الگوی مناسبی برای دختران کوچک است تا خودشان را جدی بگیرند و به توانایی‌های خودشان تکیه کنند. این کتاب از داستان های انگلیسی

«کوئنتین بلیک» تصویرگر معروف کتاب‌های رولد دال تصویرگری ماتیلدا را هم انجام داده است. آقای «بلیک» به خاطر تصویرگری‌های جذاب و ماندگارش برای کتاب‌های کودکان سال 2002 برنده‌ی جایزه‌ی «هانسکریستین آندرسن» شد.

اکتبر سال 2018 سی سالگی انتشار ماتیلدا جشن گرفته شد. به بهانه‌ی همین مراسم «کوئنتین بلیک» ماتیلدا را در سی‌و‌چند سالگی به تصویر کشید. او طراحی‌های مختلفی انجام داد که در آن‌ها ماتیلدا در بزرگسالی نقش‌های متنوعی را بر عهده دارد؛ از یک کاشف تا اختر‌شناس و مسئول کتابخانه‌ی بریتانیا. «کرسیدا کول» نویسنده‌ی انگلیسی کتاب‌های کودک در این باره گفته است:«چرا بخشی از وجود ما نمی‌خواهد بداند ماتیلدا چه کاره شده است؟ جایی در قلب ما نمی‌خواهد ماتیلدا بزرگ شود، ما می‌خواهیم او مانند «پیترپن» (peter pan) باشد. تا همیشه کم سن و سال.»

رولد دال نویسنده ای است که اکثر ما خاطره ای از آثار او در کودکی هایمان داریم. ماتیلدا اثر بی نظیر این نویسنده شهیر یکی از بهترین کتابهای نوشته شده برای کودکان و نوجوانان است. اما شاید نکته جالب اینجا باشد که ماتیلدا از آن کتابهایی است که در هر سنی می‌شود از آن بهره برد. باور نمی کنید؟ پس با ما همراه باشید…

با صدای: شاپرک شیرازی

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “ماتیلدا / قسمت4 ~رولد‌دال” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت