• درباره

📻 کتاب صوتی:

جنبش‌ بزرگ‌ طبرستان ~بهمن‌انصاری

جنبش‌ بزرگ‌ طبرستان، مازیار،‌ مرداویج،‌ عضدالدوله، مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش از تاریخ پس اسلام، همانا رستاخیز ایران است. ایرانیان پس از دو قرن سکوت و شوکی که ناشی از یورش اعراب است، به خود آمده و از خواب غفلت بیدار می‌شوند. جنبش‌های بزرگی برای احیای پادشاهی ایرانی و رهایی از یوغ اعراب آغاز می‌شود. بابک خرم‌دین در آذربایجان، مازیار و مرداویج در طبرستان، یعقوب‌لیث صفاری در سیستان و نهایتا برادران بویه که آن‌ها نیز از اهالی طبرستان هستند؛ در دوره‌های زمانی نزدیک به هم، اقدام به احیای پادشاهی ساسانی‌ می‌کنند.
در این کتاب نویسنده با کمک تواریخ دست اول و منابع معتبر چون تاریخ طبری، تاریخ الامم ابن مسکویه و الکامل ابن اثیر، به شرح قیام بزرگ طبرستان از مازیار تا مرداویج و سپس فتح بغداد به دست برادران بویه طبرستانی و شاهنشاهی بزرگ عضدالدوله دیلمی می‌پردازد.

نویسنده بهمن انصاری
با صدای: امیر اردلان داودی

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “جنبش‌ بزرگ‌ طبرستان ~بهمن‌انصاری” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت