مسعود اسداللهی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس

 معرفی/ بیوگرافی:

مسعود اسداللهی (به انگلیسی: Masoud Asadollahi) هنرمند ایرانی، متولد 1323 در تهران و درگذشته 20 مرداد 1401 در لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا است.

وی در سال 1323 در تهران به دنیا آمد. او بازیگری در تئاتر را از سن 18 سالگی آغاز کرد و سپس به دانشکده هنرهای دراماتیک وارد شد. وی در طول تحصیل و پس از آن کار بازیگری خود را ادامه داد و در سال 1346 خورشیدی وارد تلویزیون شد. در سال 1347 خورشیدی، با بازی در فیلم «آرامش در حضور دیگران» به کارگردانی ناصر تقوایی وی برای نخستین بار در سینما ظاهر شد. عمده شهرت وی در سینما به خاطر کارگردانی دو فیلم همسفر (با بازی گوگوش و بهروز وثوقی) و علی کنکوری (با بازی خودش) و در تلویزیون به خاطر کارگردانی و بازیگری در مجموعه تلویزیونی طلاق است.

پس از ممنوع شدن فعالیت وی در ایران در دهه شصت وی ابتدا به اروپا و سپس به آمریکا رفت. در حال حاضر آقای مسعود اسداللهی در آمریکا اقامت دارد و کماکان به فعالیت هنری می‌پردازد.

اسداللهی پس از یک دوره بیماری، در بیستم مرداد ۱۴۰۱ در لس آنجلس آمریکا درگذشت.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت