مانی نوری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده و کارگردان سینمای ایران

 معرفی/ بیوگرافی:

مانی نوری (به انگلیسی: Mani Nouri) هنرمند ایرانی، متولد 10 آبان 1368 است.

آقای مانی نوری از سن 6 سالگی کار خود را با بازی در مجموعه قصه‌های تابه‌تا آغاز کرد. مجموعه قصه‌های تا به تا یا همان زی‌زی‌گولو از محبوبیت خاصی میان مردم برخوردار بود و امیر آقا جمالی (مانی نوری) از آنجا راه خود در سینما و تلویزیون ایران را آغاز کرد. او کار خود را با بازی در سریالهای متفاوتی ادامه داد. در سریال خانه ما نقش پویا را ایفا کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان از شبکه 3 را دریافت کرد. او بازی در تئاتر را با داوود رشیدی و نمایش نامه ریچارد 3 آغاز کرد. در سینما نیز با بازی در فیلم مربای شیرین و عزیزم من کوک نیستم کارش را ادامه داد و از جشنواره فیلم اصفهان جایزه بهترین بازیگر را برای بازی در مربای شیرین دریافت کرد. مانی نوری فارغ‌التحصیل رشته هنر، ادبیات و فلسفه از کانادا است.

از سال 1385 تاکنون، وی به انجام پروژه‌های پرفورمنس، عکاسی ساختاری و ویدئوگرافی منظوری پرداخته‌ است. از پروژه‌های مطرح وی در زمینه هنرهای مدرن می‌توان به پروژه مهاجرت=فشار (در کانادا)، تحریم حریم، خفه خون، قهوه‌خانه برسه، گرگ‌ها، بازی‌های جوانی، خودکشی و… اشاره کرد. وی در بسیاری از پروژه‌ها از خود به عنوان یک وسیله استفاده کرده است، به گزارش روزنامه Gazette مونترال برخی از ایرانیان اهل هنر و دو منتقد اهل کانادا حرکت مانی نوری را تشبیه به بازی در فیلم‌ها و نقش‌های متفاوت کردند و حضور او در همه گونه محافل ایرانی و شناخت خیلی از نظرات مردم در خارج از ایران را مثبت و رو به جلو برای آینده هنر و فرهنگ ایران توصیف کردند. به گفته او انجام این پروژه برای شناخت بهتر قشرهای جامعه ایرانی و همچنین شناخت بهتر از دنیا پیرامون است.

برای شناخت، فهمیدن، درک و حس کردن آدم‌ها و دردهای‌شان باید با آن‌ها زندگی کرد، گریه کرد، خندید و مثل آن‌ها بود. تنها با شناختن آدم‌ها و مشکلاتشان می‌توان راهی برای کمک و پیشرفت پیدا کرد.

او در کتابی تحت عنوان «ما، ما نیستیم»، توضیحاتی دربارهٔ پروژه‌هایش و دلیل ساخت آن‌ها داده‌است. در تاریخ هفدهم آبان 1392، پروژه «ایران به روایت تصویر» که و در تاریخ هفدهم تیر 1393، پروژه «بهشت تو، جهنم من» که شامل از بخش‌های گوناگونی بودند به طور رسمی پایان رسیدند. مانی نوری در مصاحبه‌ای تلویزیونی از پروژه «برزخ» به عنوان آخرین قسمت این سه‌گانه نام برد.

• اینستاگرام:
maninouri

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت