هانیه غلامی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، نمایشنامه خوان، طراحی لباس

 معرفی/ بیوگرافی:

هانیه غلامی (به انگلیسی: Hanieh Gholami) هنرمند ایرانی، متولد 12 بهمن 1373 است.

هانیه غلامی بازیگر نقش (الهه) در سریال آرام می‌گیریم ،دانشجوی رشته رواشناسی بالینی در دانشگاه تهران-مرکز بازیگری را با فیلم سینمایی “یکی میخواد باهات حرف بزنه” (1390) ساخته منوچهر هادی شروع کرد.
او از ابتدا تمایل زیادی به علاقه زیادی به رشته روانشناسی و بازیگری داشته و به گفتهٔ خودش بعد از چندین بار تست دادن برای نقش‌های متفاوت بالاخره در فیلم منوچهر هادی از بین چند صد نفر دختر هم سن و سال خودش پذیرفته شد و تنها مشکل آن زمان او اضافه وزنش بود که موفق شد در طی 1 ماه 10 کیلو وزن کم کند تا به نقشش نزدیک‌تر شود و به فیلمبرداری برسد.

هانیه غلامی دختر لادن سلیمانی است و در توضیح نوشت : روز مادر دختری…وقتی مامانت 16 سالگی تورو به دنیا میاره معلوم نمیکنه کی مادر کی دختر … بعد از اکران فیلم “یکی میخواد باهات حرف بزنه” در جشنواره فیلم فجر سال 90 و در اکران‌های عمومی نظرات بسیار خوبی از سوی منتقدانی نظیر خسرو نقیبی در برنامه 7 شبکه 3 سیما و نظرات عموم راجع به اولین بازی او داده شد، وی بخاطر این فیلم از سوی خانه شهریاران جوان تندیس ارمغان اهدا را دریافت نمود.

او که به زبان‌های انگلیسی و هندی مسلط می‌باشد, تاکنون در هیچ کلاس بازیگری شرکت نکرده, و به گفتهٔ خودش فیلم بسیار می‌بیند و مطالعات زیادی حول محور بازیگری, فیلمنامه نویسی و کارگردانی دارد. او همچنین به فعالیت در زمینهٔ هنرهای رزمی علاقمند است, و در کودکی موفق به کسب مقام سوم استان تهران در رشته کاراته شده است.

وی تجربه نمایشنامه خوانی اش را با نمایشنامه “رقص کاغذ پاره ها” اثر محمد یعقوبی شروع کرد و گویندگی نیز از دیگر علایق او به شمار می‌رود, و روایت فیلم کوتاه درخت زندگی به کارگردانی لادن سلیمانی و صداپیشگی فیلم “جواد و فرشته” به کارگردانی محسن افشانی را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

• اینستاگرام:
haniehgholami

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت