زهرا امیرابراهیمی (زر)

Zahra Amir Ebrahimi

زهرا امیرابراهیمی (زر)

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر، عکاس

 معرفی/ بیوگرافی:

زهرا امیرابراهیمی با نام مستعار زَر (به انگلیسی: Zahra Amir Ebrahimi) هنرمند ، زادهٔ 1360 است.

زهرا امیرابراهیمی با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی نرگس به شهرت رسید. وی در رشته بازیگری تئاتر فارغ‌التحصیل شد و کار سینما را با ساخت فیلمی کوتاه با عنوان خت در سال 1378 آغاز کرد. امیرابراهیمی در عکاسی نیز فعال است. وی از سال 1384 عکاسی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و تاکنون دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دید دوم برگزار کرده است. عکس‌های او به موضوعات اجتماعی می‌پردازد.

خانم زهرا امیرابراهیمی در سال 1385 درگیر انتساب یک فیلم مستهجن به خودش شد. آن فیلم دختری را در حال هم‌آغوشی با پسری جوان به تصویر می‌کشید. با پخش وسیع آن فیلم بر روی اینترنت و سی‌دی‌های خانگی، امیرابراهیمی انتساب این فیلم به خودش را انکار کرد و آن را یک تهمت ناروا و برچسب غیر انسانی نامید. در پی این اتفاق در برخی مطبوعات ایران، اعلام شد که 22 کشور جهان به وی پیشنهاد پناهندگی داده‌اند، اما او نپذیرفته است.

پس از خروج از ایران
زهرا امیرابراهیمی پس از خروج از ایران ، در فرانسه سکنی گزید و نام زر را برای ادامه فعالیت هنری خود برگزید. او در فیلم «زنان بدون مردان» ساخته شیرین نشاط و تاتر «رویای طاهرگان خاموش» به همراه شبنم طلوعی به ایفای نقش پرداخته‌ است.

• اینستاگرام:
zahra.amirebrahimi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت