بیتا حاتم زاده

Bita Hatamzadeh

بیتا حاتم زاده

 تخصص/مهارت:

طراحی و نقاشی، خطاطی و خطاشی (نقاشیخط) و…

 معرفی/ بیوگرافی:

بیتا حاتم زاده (به انگلیسی: Bita Hatamzadeh) هنرمند ایرانی، متولد 1364 در شیراز استان فارس است.

خانم بیتا حاتم زاده، از هنرمندان موفق و همچنین از پزشکان با لیاقت ایران می‌باشد. وی علاوه بر فعالیت هنری بصورت تخصصی در حرفه پزشکی بیهوشی و مراقبت‌های ویژه فعالیت دارد.

بیتا حاتم زاده جزو معدود هنرمندانی است که با تمام مشغله‌ای که در محیط کاری خود (بیمارستان) دارد، همچنان به‌گفته خودش تاکنون بیش از 300 اثر خلق نموده است، آثاری بسیار زیبا و چشم‌گیر که با ادغام هنر نقاشی و دانش پزشکی و استفاده از رنگ‌های ملایم و شاد، دارای قدرت آرام‌بخشی به بینندگان می‌باشد. بطوریکه آثار این هنرمند، از لحاظ تسکین دهنده بودن اگر در محیط کلینیک‌های درمانی و زیبایی و یا داخل خانه‌ای که یک مریض جسمی و روحی داشته باشند نصب شود، می‌تواند بسیار آرامش بخش و مفید واقع شود.

آثار بیتا حاتم زاده با تکنیک آبرنگ و غالباً در سبک‌های مدرن «امپرسیونیسم» و «اکسپرسیونیسم» می‌باشد، که بیشتر با موضوعاتی نظیر طبیعت، عشق و زندگی و… ، به زیبایی هرچه تمام‌تر خلق شده‌اند.

همانطورکه دکتر بیتا حاتم زاده در محیط بیمارستان برای نجات جان افراد بیمار تلاش می‌کند، به محیط بیمارستان نیز با روحیه هنری خود حس امید به زندگی می‌بخشد، بطوریکه طی شیوع دنیاگیری ویروس کرونا (کووید-19 سال 2019) که باعث شده بود تمامی مردم جهان در قرنطینه عمومی از خانه‌های خود خارج نشوند و یا در بیمارستان باشند، بیتا حاتم زاده همانند بسیاری دیگر از کادر درمان با ایثار و از خودگذشتگی، فداکارانه محیط کاری بیمارستان را ترک نکردند و در همان زمان این هنرمند و پزشک فداکار علاوه بر فعالیت پزشکی درمانی، با نقاشی روی روپوش همکارانش به محیط بیمارستان و کادر پزشکان و پرستاران و همچنین بیماران حس زندگی و امید می‌بخشید، آنطورکه دوران سختی و ناامیدی گذراست و با داشتن امید میتوان به زیبایی و نور روشنایی رسید.

• تحصیلات و سوابق حرفه‌ای:
پزشک متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه
فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه تهران
تخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه از دانشگاه اصفهان

• سوابق هنری:
برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان «طبیعت زیبا» – سال 1402
برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان «محله قدیمی» – سال 1402
برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان «دختر فصل‌ها» – سال 1402
برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان «نقش فیروزه» – سال 1402
برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان «گل و گلشن» – سال 1402
و…

بیتا حاتم زاده درباره خود گفته است: «در دوران رزیدنتی دانشگاه اصفهان تصمیم گرفتم تا یکی از آرزوهای دوران کودکی که یادگرفتن حرفه‌ای آبرنگ بود را انجام بدم و نقاشی را از استاد جاوید طباطبایی و سرکار خانم زهرا امینی آموختم. این نقاشی‌ها حاصل تنهایی‌های من در کشیک‌های بیمارستان در زمان استراحت توی پاویون بیمارستانه. چیزی که تنها پنجره امیدواری من به دنیای بیرون بود… و این باور را بهم میداد که بیرون این دیوارها جایی هست که زندگی جریان داره…»

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:
09123765737

• واتساپ:
wa.me/989123765737

• اینستاگرام:
bb.htz

• رویدادهای جاری:

گل و گلشن ¦ نمایشگاه آثار بیتا حاتم زاده

نقش فیروزه ¦ نمایشگاه آثار بیتا حاتم زاده

دختر فصل‌ها ¦ نمایشگاه آثار بیتا حاتم زاده

محله قدیمی ¦ نمایشگاه آثار بیتا حاتم زاده

طبیعت زیبا ¦ نمایشگاه آثار بیتا حاتم زاده

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت