فرزان اطهری

 تخصص/مهارت:

مدلینگ

 معرفی/ بیوگرافی:

فرزان اطهری (به انگلیسی: Farzan Athari) هنرمند مدل ایرانی-سوئدی، متولد 5 تیرماه 1363 در تهران است.

وی همچنین به عنوان بازیگر و مجری برنامه تلویزیونی نیز فعالیت داشته‌است. وی که به عنوان یک مدل مرد در سطح بین‌المللی شناخته شده‌است تاکنون در 23 کشور مختلف با بیش از 100 مارک همکاری کرده‌است. او اولین ایرانی است که به عنوان یک مدل قراردادهای بین‌المللی امضاء کرده‌است. هاکوپیان، ال‌جی، نایک از جمله برندهای معروفی هستند که فرزان با آن‌ها کار کرده‌است.

زندگی و فعالیت‌ها
وی در 4 سالگی به همراه خانواده خود از ایران خارج شد. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2003 (1383 خورشیدی) آغاز کرد و در کشورهای مختلف به فعالیت در زمینه مدلینگ و تبلیغات از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی، شو مد و تبلیغات تلویزیونی پرداخته‌است. وی در مدت 6 ماه تنها مدل برند نوکیا در کشورهای آسیایی بود.
آقای فرزان اطهری در فیلم چهل سالگی (تولید سال 1388) به کارگردانی علیرضا رئیسیان با لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن همبازی بود. وی همچنین در فیلم شبانه روز (تولید سال 1387) به کارگردانی امید بنکدار در کنار بازیگران مطرح سینما از جمله مهناز افشار به ایفای نقش پرداخت. او در یکی از موزیک ویدیوهای هیفا وهبی (خواننده لبنانی) نیز حاضر شده بود.
در سال 1389 به کشور امارات رفت و در آنجا ساکن شد و فعالیتهای حرفه‌ای خود را در آن جا ادامه داد. در دبی شرکت تأسیس نمود که در زمینه رسانه، شوهای مد، فیلم کوتاه و موزیک ویدیو با برندهای بین‌المللی و خواننده‌های اماراتی همکاری داشت.

حبس در زندان دبی و بخشش
فرزان اطهری در ماه مه سال 2013، به دنبال تماس فردی با پلیس دوبی توسط مأموران پلیس در مقابل هتل آرمانی در دبی بازداشت شد. وی سپس در تاریخ 25 دی 1392 با رای دادگاه بدوی به اتهام دارا بودن 11 کیسه کوچک نایلونی، حاوی جمعاً 21 گرم کوکائین به حبس ابد و پرداخت 50 هزار درهم امارات جریمه محکوم شد.

در جریان دادگاه، یک افسر پلیس اماراتی شهادت داد که یک خبرچین به آن‌ها اطلاع داده که فرزان اطهری همراه خود مواد مخدر دارد و دنبال خریدار برای آن می‌گردد. بنا بر ادعای این افسر پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطهری در روز 24 اردیبهشت 1392 در مقابل هتل آرمانی بازداشت شد و در جریان تحقیقات پذیرفت که قصد فروش کیسه‌های کوکائین همراه خود را داشته‌است. اطهری این اتهام را تکذیب کرد.
فرزان اطهری پس از گذشت 9 ماه حبس در زندان مرکزی دبی توانست نامه‌ای از زندان منتشر کند و از این طریق یک کمپین اینترنتی ایجاد کند. وی در این نامه بیشتر مطالب رسانه‌ها در خصوص خود را کذب خواند. وی در خصوص نحوه بازداشتش گفته‌است: «من در بیرون از خانه‌ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ 14 ماه مه 2013، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می‌رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم. هتل آرمنی در همان ساختمان برج الخلیفه قرار دارد. پلیس اظهار کرده که من خارج از یک هتل مجلل به دنبال مشتری برای فروش مواد بوده‌ام؛ در حالی که من در حال خروج از محل زندگی ام بوده‌ام.» وی در این نامه گفته‌است که مواد برای وی نبوده‌است و او قصد مصرف یا فروش آن‌ها را نداشته و برای وی پاپوش درست کرده‌اند و در این ماجرا فریب یک به اصطلاح «دوست» را خورده‌است. وی ضمن گلایه از وضعیت روزهای اولیه بازداشت در زندان گفته‌است که او را به امضای اسناد و اعترافاتی به زبان عربی وادار کرده‌اند و همان اسناد بعداً در دادگاه علیه وی بکار گرفته شده‌است. وی گفته‌است پس از گذشت 5 ماه توانسته‌است وکیلی داشته باشد و تقاضای رحم و بخشش دارد. در انتهای این نامه که در صفحه شخصی فیس‌بوک وی منتشر شد لینک سایتی قرار داده شد تا کاربران با مراجعه نامه حمایت از او را امضا کنند. سیروان خسروی با انتشار متنی در صفحه فیس‌بوک خودش، ضمن حمایت خود از فرزان اطهری از طرفدارانش برای پیوستن به این کمپین دعوت کرد. بهرام رادان نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک ضمن انتشار نامه فرزان از طرفدارانش خواست در صورت علاقه به این کمپین پیوسته و از فرزان حمایت کنند. گلشیفته فراهانی، شهرام شب‌پره و ستار نیز از دیگر هنرمندانی بودند که از کمپین آزادی وی حمایت کردند.

وزارت امورخارجه سوئد در جریان روند پرونده اعلام کرد که از پروندهٔ فرزان اطهری باخبر بوده و با او و وکلای مدافعش در ارتباط است. همچنین درجریان دادگاه، نماینده‌ای از سفارت سوئد درامارات متحده عربی حضور داشت.

بر اساس رای دادگاه تجدید نظر که در تاریخ 30 آوریل 2014 صادر شد حکم حبس ابد وی به 10 سال زندان کاهش یافت. پس از درخواست تجدیدنظر پرونده به دیوان عالی رفت ولی در آنجا هم حکم قبلی تأیید شد.

وی از زندان با کمک دوستانش ترانه‌ای به نام Save my life (زندگی ام را نجات بده) به زبان انگلیسی برای شیخ محمد حاکم دبی خواند و آن را از طریق یوتیوب منتشر کرد و همچنین از طریق یکنفر این ویدیو شخصاً بدست شیخ محمد رسانده شد تا وی ببیند. سرانجام وی پس از گذشت دو سال و هفت ماه از زندانی شدن، در 2 دسامبر 2015 به مناسبت روز ملی امارات متحده همراه با تعداد دیگری از زندانیان مورد عفو قرار گرفت. او پس از آزادی در 17 آذر 1394 (8 دسامبر 2015) به استکهلم در سوئد بازگشت. فرزان پس از آزادی از زندان، در جریان ملاقات با خانواده و وکیلش به خبرنگاران گفت: امروز، شادترین روز زندگی من است.

سفر به ایران پس از آزادی
وی در سال 1394 و در اولین سفرش به ایران پس از آزادی طی مصاحبه‌ای به شرح ماجرای دستگیری خود پرداخت. وی در خصوص دستگیری خود گفت که آن روز پس از یک دورهمی دوستانه در آپارتمانش در برج خلیفه دوست عراقی اش با او تماس می‌گیرد و از می‌خواهد که پاکتی که در اتاق وی جا گذاشته برایش جلوی در بیاورد و به محض اینکه وی از ورودی ساختمان خارج شده‌است مورد حمله 10 نفر از سازمان اطلاعات قرار گرفت و وی با پاکت حاوی مواد دستگیر شد و وی هیچ اطلاعی از محتویات پاکت نداشته‌است. او این ماجرا را پاپوشی از طرف افراد به ظاهر دوست می‌داند که نمی‌توانستند شاهد موفقیت چشمگیر او باشند و از عزم خود برای شروع مجدد فعالیت‌های حرفه‌ای خود خبر داد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت