موزه ملی آمستردام

Rijksmuseum

موزه ملی آمستردام

 درباره/معرفی:

موزه ملی آمستردام (به هلندی: Rijksmuseum) بزرگ‌ترین موزه هلند و یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا محسوب می‌شود. این موزه که به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد در میدان موزه در آمستردام قرار دارد.

تاریخچه
این موزه در اصل در سال 1800 میلادی در لاهه ساخته شد ولی در 1808 به آمستردام منتقل شد. بنای کنونی موزه در سال 1835 گشایش یافت. این ساختمان از سال 2003 تا 2013 (به مدت ده سال) در حال نوسازی بود و در نهایت با حضور ملکه هلند در آوریل 2013 دور تازه فعالیت‌های خود را در آغاز کرد. نوسازی موزه 375 میلیون یورو هزینه دربرداشت.
موزه ملی آمستردام حدود یک میلیون اثر هنری در اختیار دارد که مربوط به سالهای 1200 تا 2000 است. حدود هشت هزار اثر در موزه به نمایش عمومی درآمده است. موزه مجموعه کوچکی از هنر آسیا را نیز در خود دارد.
نمایی از داخل موزه امپراتوری
موزه امپراتوری مجموعه‌ای شاهکارهای نقاشان «دوران طلایی هلند» را در خود جای داده‌است مانند «نگهبان شب» اثر رمبراند.
گزیده‌ای از شاهکارهای موجود در موزه ملی آمستردام در فرودگاه آمستردام (اسخیپول) نیز به صورت دایمی و روزانه نمایش داده می‌شود. این آثار در بخشی از فرودگاه که «بلوار هلند» نامیده شده به دوستداران هنر ارائه شده‌است.

• آدرس:
هلند / امستردام

• تلفن:

• وبسایت:
rijksmuseum.nl

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

تور مجازی

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت