علی فیروزی امنیه

Ali Firouzi Amnieh

علی فیروزی امنیه

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

علی فیروزی امنیه (به انگلیسی: Ali Firouzi Amnieh) هنرمند ایرانی، متولد 27 مهرماه 1352 هـ.ش و 1973/10/17 میلادی در اصفهان است.

آقای علی فیروزی امنیه، از هنرمندان موفق ایران می‌باشد. ایشان هنر نقاشی مدرن را در سبک «هیجان‌نمایی انتزاعی (اکسپرسیونیسم آبستره)»، غالباً با تکنیک گواش و رنگ صنعتی روی مقوا اشتن‌باخ انجام می‌دهد. وی علاوه بر موفقیت‌های داخلی توانسته در سطح بین المللی نیز سوابق درخشانی از خود برجای بگذارد.

سبک آثار علی فیروزی امنیه را می‌توان با آثار هنرمندان بزرگ جهان نظیر: واسیلی کاندینسکی، جکسون پولاک، پل کله ، ادوارد مونک و ابراهیم الصلاحی مقایسه نمود، اگرچه آثار ایشان منحصربفرد و متمایز می‌باشد. ممکن است بتوان وجود انسان‌ها و حیوانات که در فضایی مبهم و رازآلود قرارگرفته‌اند را وجه تمایز نقاشی‌های آقای فیروزی امنیه دانست. کارهایی هنری و حرفه‌ای با ترسیم خطوطی که در نگاه اول شاید ساده به‌نظر برسند ولیکن پس از دقیق‌تر دیدن، مفهوم نقاشی از میان خطوط نمایان می‌شود؛ بطوریکه آثار ایشان می‌تواند قوهٔ تخیل بینندگان را فعال کند و ساعت‌ها و حتی روزها به فکر فرو ببرد و هرکسی با هرسطح فکری بتواند تحلیل و تفکر خاص خودش را از این نقاشی‌ها داشته باشد.

علی فیروزی امنیه ، عضو مرکز توسعه هنرهای تجسمی معاصر در تهران و از اعضای صندوق اعتباری هنر می‌باشد و رزومه برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی خارجی نظیر بانکوک2002 و پاریس2004 را در کارنامه هنری خود دارد.

ایشان دربارهٔ این دو نمایشگاه خارجی خود بیان نموده است که با هدف توسعه هنر مدرن در بخش جنوب شرق آسیا(خاور دور)و همچین ادای احترام به بزرگان هنر مدرنیسم در اروپای غربی بخصوص شهر پاریس برگزار گردیده و همچنین در همین راستا، یکی از آثار منحصربفرد خود را به موزه هنر دانشگاه هومبولت در شهر برلین اهدا نموده است.

علی فیروزی امنیه در توضیحات (استیتمنت) نمایشگاهش در گالری لیلیت با عنوان «نیویورک و لندن، جلسه» نوشته است: «از دهه 1940 که متأثر از دو شیوهٔ هیجان‌نمایی و فراواقع‌گرایی این سبک پا گرفت، تلاش شد تا شکل و فضا از قید بازنمایی عینی و سنتی رها شود. در این سبک همهٔ هنرمندان می‌خواهند قیود و تکنیک‌های سنتی و دستوری را زیرپا بگذارند و ضوابط دیرینه زیبا شناختی را لغو کنند. مکتب نیویورک نام دیگر هیجان‌نمایی انتزاعی است، چرا که هنرمندان این مکتب در شهر نیویورک گردهم آمدند. واسیلی کاندینسکی و پل کله از پیشوایان این مکتب هستند.»

آقای علی فیروزی همچنان در هنر نقاشی و برگزاری نمایشگاه فعالیت مستمر داشته و هم‌اکنون درحال برگزاری سوم نمایشگاه خارجی خود در کشور فرانسه نیز می‌باشد.

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:
09130080838

• فیسبوک:
ALIFIROOZIAMNIEH

• ایمیل:
ali.firoozii37@gmail.com

• رویدادهای جاری:

نیویورک و لندن، جلسه ¦ نمایشگاه آثار علی فیروزی امنیه

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت