محمد مارک امین سابینی

Mohammed Mark Amin Sobini

محمد مارک امین سابینی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر ، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد مارک امین سابینی معروف به مارک امین (به انگلیسی: Mohammed Mark Amin Sobini) هنرمند امریکایی ایرانی الاصل ، متولد 19 فوریه 1950 در رفسنجان است.

آقای محمد مارک امین سابینی از هنرمندان سرشناس امریکایی ایرانی الاصل است.

محمد مارک امین سابینی یک تهیه‌کننده، توزیع‌کننده و نویسندهٔ آمریکایی ایرانی‌تبار است. وی در سال ۱۳۲۸ شمسی در رفسنجان ایران متولد شد. برای بیش از دو دهه، در جریان سینمای مستقل آمریکا به فعالیت مشغول است. از آثار سینمایی معتبر امین می‌توان از شاهزاده و من محصول ۲۰۰۴، با بازی جولیا استایلز، جویبار ایو محصول ۱۹۹۷ با بازی ساموئل ال. جکسون و فیلم فریدا محصول ۲۰۰۲ به عنوان مدیر اجرایی تولید؛ نام برد.

آخرین اثر وی به عنوان تهیه‌کننده، فیلم کشتن خوب محصول ۲۰۱۵ میلادی با بازی ایتن هاک می‌باشد. شرکت فیلمسازی سابینی یا سابینی فیلمز (انگلیسی: Sobini Films)، متعلق به مارک در تولید این اثر مشارکت داشت.

مارک امین در زمستان سال ۱۹۵۰ (۱۳۲۲ شمسی) در ایران متولد شد و تا سنین نوجوانی در شهر رفسنجان زندگی می‌کرد. خانواده او از تاجران سرشناس پسته در ایران بودند. وی در سال ۱۹۶۷، در سن ۱۷ سالگی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و سال آخر دبیرستان را در کلرادو به پایان رسید.

وی در ۱۹۷۲ موفق به کسب لیسانس اقتصاد از دانشگاه کانزاس شد و سپس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در بازاریابی را از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دریافت نمود. او سپس به ایران بازگشت و دورهٔ خدمت سربازی‌اش را آغاز کرد. با وقوع انقلاب اسلامی مارک تصمیم به ترک کشور گرفت. نخست، دو سال در اروپا اقامت کرد و سپس راهی لس‌آنجلس شد.

در سال ۱۹۹۷ میلادی، امین ۲۵٬۰۰۰ دلار جهت بورس تحصیلی دانشجویان رشته فیلم به دانشگاه کانزاس اختصاص داد.

مارک امین علاوه بر فیلمسازی به کشت و توسعه باغ‌های پسته و بادام در اراضی کشاورزی واقع‌در کالیفرنیای مرکزی مشغول است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

صفحه در IMDB

• اینستاگرام:
markaminsobini

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت