احسان کاظمی

Ehsan Kazemi

احسان کاظمی

 تخصص/مهارت:

عکاس، نویسنده، گرافیست، طراح دیجیتال

 معرفی/ بیوگرافی:

احسان کاظمی (به انگلیسی: Ehsan Kazemi) هنرمند ایرانی، متولد 1360 در شیراز است.

آقای احسان کاظمی، از هنرمندان عکاس موفق در ایران می‌باشد.

آثار فتوگرافی ایشان اغلب عکاسی از مردم و پرتره‌های خاص آنان به سبک «عکاسی سیاه و سفید » و عکاسی «فشن مدلینگ» است وی در عکس‌هایش آنچنان جزئیات و ترکیب بندی را بطور صحیح رعایت کرده که هرکدام از آن عکس‌ها را به یک اثر هنری منحصربفرد و خاص نظیر یک پرتره طراحی و نقاشی تبدیل و خلق نموده است. او در هر عکس زوایای ساده و در عین حال بومی و عمیق مردم را به تصویر می‌کشد. احسان کاظمی دارای مدارک ملی و بین المللی در رشته‌های تخصصی: شبکه، مولتی مدیا، گرافیک و عکاسی می‌باشد، که در سبک‌های عکاسی تجاری تبلیغاتی و عکاسی مردم نگاری و تلفیق این دو سبک با یکدیگر فعالیت داشته است و تاکنون عکس‌های بی‌نظیری را برجای گذاشته است. این هنرمند با ایده‌های ناب، استعداد و مهارت بالایی در این سبک از عکاسی دارد.

بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که عکاسی مهمترین عنصر کمپین‌های تبلیغاتی است. در عین حال که نویسندگان تبلیغاتی ممکن است ساعت‌ها را صرف نوشتن یک عنوان چشمگیر کنند که منافع یک محصول را توضیح دهد، فقط یک تصویر درست می‌تواند در همان ابتدا و فقط در یک نگاه بیننده را جذب کند. عکس‌های تبلیغاتی ممکن است در بیلبوردها و مجلات، پوسترها و بروشورها استفاده شوند. آن‌ها ممکن است تصورات ساده‌ای از یک محصول یا یک مدل را نشان دهند و یا می‌توانند گرافیک‌های پیچیده را با هم ترکیب کنند، در هر یک از این سناریوها برنامه ریزی هنرمند عکاس نقش حیاتی دارد.

آقای کاظمی علاوه بر هنر عکاسی در هنر نویسندگی نیز فعالیت داشته و نویسندهٔ کتاب قدرت آگاهی (خودشناسی) منتشره از انتشارات تخت جمشید شیراز در سال 1399 می‌باشد.

این هنرمند درباره هنر خود گفته است: «هنر عکاسی برای من سرچشمه الهام و آرامش درونی است، هنری که به من آموخت فارغ از قضاوت‌های شخصی، واقعیت‌ها را آنگونه که هست ببینم و نگرشی تازه از نگریستن به جهان پیرامون را برای من تداعی کرد. هر شخصی تفسیری خاص از جهان اطراف خود دارد، درکی که اگر در آن دقیق شویم متوجه می‌شویم که در حقیقت در حالِ مشاهده خودمان هستیم و درکِ هنر یکی از راه‌هایی است که می‌توان به این بینش عمیق دست پیدا کرد و درنهایت در آزادی و آرامشی عمیق غوطه‌ور شد.
عکاسی سیاه و سفید قدیمی‌ترین سبک در هنر عکاسی می‌باشد که نوعی حس نوستالژیک را القاء می‌کند و تاریخچه‌ای بسیار استوار و مستحکم دارد و با وجود اینکه فقط شامل رنگ‌های سیاه و سفید و طیف خاکستری می‌باشد ولی در عین حال مفاهیم کلیدی و قدرتمندی را انتقال می‌دهد. هنرمندان زیادی از این سبک برای نمایش آثار خود استفاده می‌کنند و می‌توان این سبک را با سبک‌های دیگر نیز درآمیخت و نتایج خیره‌کننده‌ای را به ارمغان آورد. این مجموعه شامل آثاری از سبک Black and White می‌باشد که غالباً با سبک Portrait آمیخته شده و درنهایت با تغییرات فنی در سایه‌ها یا کنتراست حالتی خاص را خلق می‌کند که به Dramatic Black and White مشهور است، این سبک تأکید خاصی بر روی سوژه و بافت‌ها دارد و معمولاً در این نوع سبک Close up گرفتن از سوژه حرف اول را می‌زند که با تغییر در عمق و کنتراست بهتر کنترل می‌شود. در این روش بر عکس سبک Portrait که چهره و یا سوژه تا حد زیادی روتوش می‌شود، هیچ‌گونه روتوش خاصی برای بهتر شدن بافت و کیفیت اعمال نشده و تا حد امکان بافت اصلی دست‌نخورده باقی می‌ماند و در اغلب موارد بافت‌های ناهمگون ساختار اصلی این سبک را بهتر نمایش می‌دهند.
در Dramatic Black and White از حالت Low Key بسیار استفاده شده که شامل کنتراست بسیار زیاد با پس زمینه تیره می‌باشد و عمق و شدت احساسی تصویر را دو چندان می‌کند و گا‌هاً حالتی نامحسوس از سورئال را در خود می‌گنجاند و یکی از پایه‌های اصلی در بوجود آوردن افکت Chiaroscuro می‌باشد»

تحصیلات:
• ارشد نرم افزار دانشگاه شیراز
• متخصص شبکه و مشاور رسمی شرکت میکروتیک (لاتویا اروپا)
• مدرس دروس تخصصی شبکه، مولتی مدیا ، گرافیک و عکاسی، دارای مدارک بین المللی و تخصصی
• طراح دیجیتال و عکاس آزاد (از سال 1393 در سبک‌های مختلف)
و…

تخصص ها و سابقه فعالیت هنری
• نویسنده کتاب قدرت آگاهی (خودشناسی) انتشارات تخت جمشید شیراز سال 99
• برگزاری نمایشگاه عکاسی در گالری سروناز شیراز پاییز Dramatic black and white 1400
و…

برای سفارش و خرید آثار می‌توانید به دایرک اینستاگرام ایشان پیام دهید.

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:
شیراز /

• تلفن:
09365681033

• وبسایت:
Ekazemi.com

• اینستاگرام کاری:
ekazemi81bnw

• اینستاگرام شخصی:
ekazemi81

• تلگرام:
ekazemi81

• فیسبوک:
ekazemi81

• توییتر:
ekazemi81

• ایمیل:
e.kazemi81@gmail.com

• رویدادهای جاری:

صدای سکوت ¦ نمایشگاه آثار احسان کاظمی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت