انجمن سینمای جوانان ایران

Iranian Youth Cinema Association

انجمن سینمای جوانان ایران
تهران/ میدان ونک/ خیابان گاندی/ کوچه نوزردهم/ شماره 20

 درباره/معرفی:

انجمن سینمای جوانان ایران بزرگ‌ترین انجمن فیلم‌سازی در ایران است که به آموزش فیلم‌سازی 7 ماهه و دوره‌های تک‌درس کوتاه مدت و همچنین برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه می‌پردازد.

تاریخچه
انجمن سینمای جوانان ایران در سال 1353 تأسیس شد و از سال 1354، شروع به عضوگیری و تشکیل کلاس‌های آموزشی کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1364، این انجمن با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت مجدد خود را از سر گرفت و با هدف تشویق نوجوانان و جوانان ایرانی به هنر عکاسی و فیلم‌سازی و با گشایش تدریجی بیش از 50 نمایندگی و دفتر در سراسر کشور، اقدام به جذب علاقه‌مندان به فراگیری رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، عکاس، تصویربرداری، تدوین و برگزاری آزمون سراسری و دوره‌های یک‌ساله فیلم‌سازی کرد.

دوره‌های آموزشی
دوره 7 ماهه فیلم‌سازی
دوره 15 ماهه انیمیشن
عکاسی
عکاسی پرتره
عکاسی دیجیتال
فیلم‌نامه‌نویسی
تصویر برداری
نرم‌افزار ادیوس
زیبایی شناسی تدوین
نقد و تحلیل فیلم
نقد فیلم پیشرفته
مبانی نورپردازی
مبانی صدا

شعبه‌ها
انجمن سینمای جوانان ایران در تهران/ شهرری/اسلامشهر / اصفهان/ اردبیل/ اهواز/ ایلام/ ارومیه/ اراک/انزلی / آباده/ آبادان/ بوشهر/ بندرعباس/ بروجرد/ برازجان/ بیرجند/ بجنورد/ بم/ تبریز/ تویسرکان/ تالش/ تربت حیدریه/ تنگستان/ چالوس/ خرم‌آباد/ خمینی شهر/ دزفول/ رفسنجان/ رشت/ رودبار/ زنجان/ زاهدان/ ساری / سبزوار/ سنندج/ سمنان/ شیراز/ شاهرود/ شهرکرد/ قزوین/ قم/ کاشان/ کرمان/ کرمانشاه/ کرج/ گرگان/ گناباد/ لاهیجان/ مراغه/ مشهد/ ملایر/ مهاباد/ مشکین شهر/ نجف آباد/ نیشابور/ نهاوند/ همدان/ یاسوج/ یزد شعبه دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
در سال‌های 1360 تا 1363 جشنواره فیلم کوتاه با عنوان «بخش 8 و 16 م. م» در جشنواره فجر برگزار گردید. از سال 1365 با راه افتادن «انجمن سینمای جوانان ایران» به طور رسمی این جشنواره توسط انجمن برگزار شد که نام آن به جشنواره «سینمای جوان» تغییر یافت. (در دو زیرمجموعه فیلم و عکس) ششمین جشنوارهٔ سینمای جوان در فروردین 1367 در دو بخش فیلم و عکس برگزار شد و بالاخره در سال 1375 همزمان با سیزدهمین جشنوارهٔ سراسری سینمای جوان جشنواره عنوان بین‌المللی را نیز از آن خود کرد.

در سال 1376 جشنوارهٔ بین‌المللی سینمای جوان علاوه بر زیرمجموعه فیلم و عکس، بخش فیلم‌نامه را در دل خود جای داد و 2 دوره به این شکل برگزار شد. اما در سال 1378 شانزدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی سینمای جوان اختصاصاً به فیلم پرداخته و با شکل گرفتن جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای سینمای جوان و نام و رسمی که این جشنواره در سطح جهان یافت و حالا دیگر رویکرد آن تنها سینمای جوان نبود بلکه به‌عنوان یکی از جشنواره‌های جدی در سطح منطقه و جهان شناخته شد.

از سال 1382 به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تغییر نام یافت و تاکنون ادامه داشته‌است.

• آدرس:
تهران/ میدان ونک/ خیابان گاندی/ کوچه نوزردهم/ شماره 20
کدپستی: 1517873811

• تلفن:
روابط عمومی و آژانس عکس: 86084611
اداری و مالی: 86084710 و 86084801
تولید و جشنواره: 86084816 و 86084829
آموزش و استانها: 86084851 و 86084863

• وبسایت:
iycs.ir

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت