آرزو ایمانی

 تخصص/مهارت:

نقاش، نویسنده و کارگردان، شاعر، کیوریتور

 معرفی/ بیوگرافی:

ارزو ایمانی (به انگلیسی: Arezoo Imani) هنرمند ایرانی، است.

خانم ارزو ایمانی، از هنرمندان موفق و سرشناس ایران می‌باشد. ایشان هنرمند نقاش، شاعر و کیوریتور از سال 1378 بصورت جدی کار خود را با نوشتن آغاز نمود.

آرزو ایمانی علاوه بر فعالیت در هنر نقاشی و برگزاری چندین نمایشگاه هنری موفق، به عنوان یک هنرمند شاعر توانمند نیز فعالیت حرفه‌ای داشته و کتاب اشعار خود را در آذرماه سال 1401 با عنوان «تمام عاشقانه‌ها کوفتتان شود» به صورت دوزبانه فارسی انگلیسی چاپ و منتشر نموده است.

سال 1380 برای فرا گرفتن حرفه کارگردانی وارد مکتب سینمایی شد. درحالیکه با افراد ناشنوا در ارتباط بود، با یادگیری زبانشان با آنان پانتومیم کار میکرد و برایشان نمایشگاه نقاشی برگزار کرد او عضو انجمن هنرهای تجسمی شد و کتاب شعرخود را در سال 1382 به چاپ رسانید و همچنین در همان سال در حالیکه هنوز دانش آموز بودم وارد انجمن فیلم شدم و در کمیته کارگردانی به فعالیت خود ادامه دادم در این سال فیلم کوتاه خود را کارگردانی کردم سال 1383 وارد کانون شاعران و نویسندگان شدم سال 1384 با استاد عباس کیارستمی آشنا شدم و همان سال وارد مدرسه نابینایان شده و خط بریل را فرا گرفت. برای افراد نابینا برای اولین در ایران نمایشگاه نقاشی برجسته برگزار کرد و در همان سال ها بود مسئول اتاق فکر نمایشی معلولین در حوزه هنری شد و چندین کار نمایشی را با بازی افراد نابینا به روی سن برد. او اولین کیوریتوری هست که معلولیت دارد.

10 نمایشگاه انفرادی و ده ها نمایشگاه گروهی با تلفیقی از خط بریل و رنگ روغن از آثار خود دارد و با اساتیدی چون نصرالله کسراییان، محمد هادی فدوی، احمد مازادی، قدرت الله انتظامی، محمد نوری، کمال تبریزی، محمد شیروانی، امیر شبگیر و دیگران آشنا شد و توسط شبگیر به ترجمه فیلم پرداخت و به همراه محمد شیروانی سلف پرتره ی خود را ساخت.

در چند دوره ی جشنواره بین المللی سینما حقیقت به شاگردی اساتید بین المللی سینمایی ( امریکایی ، فرانسوی…) در آمده و سخنرانی‌های انگیزشی تحت عنوان پذیرش زندگی دوباره برای کسانی که بعدها جسم شان تغییر کرده است برگزار کرده است.
درباب حقوق زنان معلول نوشت و فعالیت پژوهشی خود را آغاز کرد. بازیگری تئاتر انجام داد و با پرفسور تاتسویا یاسوموتا بازیگر و کارگردان تئاتر فیزیکال از ژاپن آشنا شد که به کارگردانی یاسوموتا هم در آن بازی کرد.

• آدرس:

• اینستاگرام:
arezooimani_langan

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت