جان ترون

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، کمدین، یوتیوبر

 معرفی/ بیوگرافی:

جاناتان آریان جعفری معروف به جان ترون (به انگلیسی: Jon Tron) هنرمند امریکایی ایرانی تبار، متولد 24 مارس 1990 در کالیفرنیا، ایالات متحده است.

آقای جان ترون جاناتان آریان جعفری که با نام اینترنتی جان ترون شناخته شده، یک کمدین، داور و شخصیت اینترنت ایرانی-آمریکایی است. او بازی‌های ویدیویی، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی از ژانرهای مختلف را به صورت گذشته نگر و کمدی در کانال اینترنتی خود در یوتیوب، بررسی می‌کند.

تا تاریخ فوریه 2020، کانال او در یوتیوب دارای 5٫94 میلیون مشترک و 913 میلیون بازدید است.

جاناتان آریان جعفری در 24 مارس 1990 در رانچو پالوس وردز، کالیفرنیا متولد شد. او از طرف مادرش، مجارستانی‌تبار و از سمت پدری دارای‌تبار ایرانی است. وی از سال 2004 تا 2008 در دبیرستان پالوس وردز شرکت کرد.

حرفه
در آغاز کار
جعفری یک اکانت NEWGROUNDS تحت عنوان “BirdmanXZ6” در سال 2003 ایجاد کرد و در آنجا پنج انیمیشن را آپلود کرد. در سال 2006، او یک حساب یوتیوب با همین نام ایجاد کرد.

جعفری در سال 2010 برای Screwattack.com مشغول به کار شد، بازی‌هایی نظیر GoldenEye 007 را مرور کرد و در ScrewAttack با آستین هراگراوی آشنا شد.

جان ترون
در 31 اوت 2010، جعفری یک کانال یوتیوب به نام JonTronShow ایجاد کرد. وی اظهار داشت که او نام جان ترون را انتخاب کرده‌است زیرا «یادآور فناوری» است. این نمایش در ابتدا قرار بود JonTron 2.0 نامیده شود. وی سپس یک بررسی دو بخشی از نسخه نینتندو 64 بازی Daikatana را بارگذاری کرد، اولین قسمت در سریال جان ترون ،است.

در هر قسمت از JonTron، جعفری به بررسی بازی‌های مفرد و همچنین بازی‌هایی با موضوع یا ژانر خاص می‌پردازد. او معمولاً همراه با طوطی سبز خود، ژاک است که با صدای رباتیک صحبت می‌کند.

جعفری معمولاً عناصر کمدی را در این اپیزودها درج می‌کند تا عکس العمل‌های خود را نسبت به بازی ویدیویی که در حال مرور است نشان دهد.

جعفری تعداد زیادی از اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی از حق رای دادن‌های محبوب مانند هرکول، باربی، تنها در خانه و کونان بربر را بررسی کرده‌است. او همچنین بازیهای مختلفی را بدون مجوز به ویژه بر اساس حق رای پوکمون و همچنین فیلمهای دیزنی بررسی کرده‌است. جعفری همچنین گاه به گاه بررسی‌های فیلم را بارگذاری می‌کند. محبوب‌ترین فیلم وی بررسی او در مورد تبلیغات نوار چسب Flex Tape با عنوان “ضد آب بودن زندگی من با FLEX TAPE” با 49٫3 میلیون تا تاریخ ژانویه 2020 بازدید داشت.

طبق گفته جعفری در اپیزودی از جان ترون، پس از پستی در ردیت با بررسی جعفری از بازی سوپر نینتیدو، شهر دایناسور ، به شماره 1 در وب سایت رسید. در سال 2011، جعفری دو کانال اسپین آف Let Let’s Play ایجاد کرد.

اولین، “JonTronStarcraft”، دارای دو فیلم از جعفری است که بازی معروف استراتژی هم‌زمان بلیزارد انترتینمنت و StarCraft را بازی می‌کند. کانال دوم، “JonTronLoL”، چهار فیلم از جعفری دارد که در بازی چندنفره لیگ افسانه‌ها بازی می کند. هر دو کانال کمتر از 25000 مشترک دارند. JonTronShow در ماه مه 2014 به 1 میلیون مشترک رسید.

در ماه مه سال 2015، جعفری یک سری وب اسپین آف را در کانال YouTube خود با عنوان JonTron’s StarCade منتشر کرد، که در آن بازی‌ها را بر اساس رای دادن به جنگ ستارگان را بررسی می‌کند. شبکه‌های اینترنتی شامل شخصیتهای شخصیتی و بازیگرهای اینترنتی دیگری همچون Egoraptor، مارکیپلایر، Nathan Barnatt , Ross O’Donovan و Kyle Hebert بودند. این سریال توسط Maker Studios، زیرمجموعه شرکت والت دیزنی ساخته شده و پس از 9 قسمت در دسامبر سال 2015 به پایان رسید.

جعفری گهگاه فیلم‌هایی را بارگذاری می‌کند که در آن در مورد موضوعاتی که مهم می‌داند اظهار نظر می‌کند که معمولاً مربوط به بازی‌های ویدیویی است. او همچنین از بسته شدن یکی از محبوب‌ترین سرورهای خصوصی، نوستالریوس، که نسخه ای از نسخه 1٫12 بازی بود ، انتقاد کرد. ویدئوی جعفری در ایجاد توجه به این موضوع کمک کرد و منجر به هزاران امضا در طومار Change.org شد.

در تاریخ 2 دسامبر 2018، ویدئویی با عنوان “Flex Tape 2: Flexening” در کانال اصلی وی بارگذاری شد و بدین ترتیب وقفه یوتیوب 11 ماهه وی شکسته شد.

چکمه‌های معمولی
چکمه‌های معمولی در اواخر سال 2010 توسط جعفری و آستین هارگریو ایجاد شد تا به عنوان یک مرکز توجیهی عمل کنند که جعفری و هارگریو بتوانند محتوا را ارسال کنند و درآمد تبلیغات را دریافت کنند. چکمه‌های معمولی در تاریخ 24 ژانویه 2014 با اضافه شدن سایر کانالهای با محوریت بازی‌های ویدئویی ProJared و Satchbag’s Goods دوباره راه اندازی شد.

در تاریخ 18 مه 2017 اعلام شد که جعفری دیگر بخشی فعال این گروه نخواهد بود، اما همچنان به عنوان یکی از اعضای مؤسس باقی می‌ماند.

همکاری
جعفری با چندین کانال YouTube از جمله کانال ایتان و کانال هیلا کلین h3h3Productions همکاری کرده‌است.

از اکتبر 2015 تا اوت 2016، هیلا کلین تهیه‌کننده JonTron بود.

جعفری همچنین یک خواننده برجسته در یک قسمت از سریال اینترنتی برادران گرگوری بود. در همین زمان، برادران گرگوری بازبینی جعفری را در مورد بازی، تایتانیک، دوباره انجام دادند و در iTunes منتشر شد.

در سال 2013، قبل از رفتن او از Game Grumps، جعفری و هانسون در یک فیلم تبلیغاتی تولید شده برای فیلم Pacific Rim برادران وارنر ظاهر شدند.

در همین زمان، جعفری در موزیک ویدیوی Party Sex Ninja برای «بیا این جشن وحشتناک رو شروع کنیم»، که توسط هانسون کارگردانی شده بود، ظاهر شد.

جعفری برای تبلیغ سریال جهانی 2013، در یک جلد آکاپالا با عنوان ” Take Me Out to the Ball Ball “، تهیه شده توسط پپسی کو و نوازنده مایک تامپکینز ظاهر شد که در کانال موسیقی Maker Studios ‘Maker بارگذاری شد.

در اکتبر سال 2015، جعفری در سریال فیلم‌های نوستالژیا منتقدان در مورد فیلم‌ها یا نمایش‌های مربوط به هالووین، به نام نوستالژیا-وین ظاهر شد. در نوامبر سال 2016، جعفری آلبومی به نام Love Is Like Drugs with The Gregory Brothers منتشر کرد که در جدول مجله بیلبورد در آلبوم‌های کمدی هفته 26 نوامبر به شماره دو رسید.

کارهای دیگر
جعفری در ژوئن 2014 با بانجو-کازوئی در یک توییچ. تی وی ایفای نقش کرد تا کمک‌های مالی کمپین GoFundMe برای Teach For America را جمع کند.

جعفری اظهار داشت که اگر به هدف پیشنهادی 25000 دلاری ضربه ای بیفتد، وی جلد آهنگ ” آتش بازی ” کتی پری را که در ابتدا برای بررسی خود در سال 2011 از DinoCity ضبط شده بود، دوباره ضبط می‌کند. نسخه کامل این جلد در 14 فوریه 2016 در کانال YouTube جعفری بارگذاری شد.[27]

جعفری کار صداگذاری را برای بازی ویدیویی A Hat in Time انجام داده‌است

نظرات
رأی دادن
جعفری در مصاحبه ای با برایتبارت نیوز اظهار داشت که هر دو بار به باراک اوباما رأی داده‌است و وی در ابتدای سال 2016 از برنی سندرز حمایت می‌کند، اما گفته‌است که او را محافظه کار یا لیبرال نمی‌شناسد.

بحث و جدال نژادی
در 12 مارس 2017، جعفری در توئیتی با دفاع از نقل قول از نماینده آیووا استیو کینگ، که درمورد ایالات متحده در مورد مهاجرت توییت کرده بود، نوشت: «ما نمی‌توانیم تمدن خود را با بچه‌های شخص دیگری احیا کنیم.» جعفری از توئیت کینگ دفاع کرد و بعداً در کانال Twitch streamer Destiny ظاهر شد تا نظرات خود را توضیح دهد.

وی در طی این ظاهر گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد در کشور خود اقلیت شود»، و تأکید کرد که مسئولیت این مسئله را داشته‌است که افراد سفیدپوست به دلیل نژادپرست بودن بخاطر اینکه می‌خواهند اکثریت باقی بمانند، نشانه گرفته‌اند.

وی گفت: وی این نوع واکنش را منافقانه با نحوه ارزیابی اکثریت سایر کشورها دانست. وی همچنین در جریان ظاهر یک و ربع ساعت اظهار داشت که وی آمارهایی را دیده‌است که سیاه پوستان ثروتمند مرتکب جنایات بیشتری نسبت به سفیدپوستان فقیر می‌شوند و همچنین از این سؤال که آیا استعمار آفریقا توسط کشورهای اروپایی چیز خوبی بود یا خیر. اندکی پس از آن، بسیاری از رسانه‌ها اظهارات وی را مورد انتقاد قرار دادند و به‌طور مشخص ادعای وی راجع به جنایاتی که توسط سیاهپوستان ثروتمند انجام شده‌است، زیر سؤال می‌برند.

اظهارات وی با واکنش شدید در طرفداران او همراه شد، و شرکای آن از دست دادن جزئی مشترکان خبر دادند. کوتاکو گزارش داد که بسیاری از هواداران دیرینه جعفری از این دیدگاه‌ها احساس ناراحتی می‌کنند، اما همچنان محتوای او را تماشا می‌کنند. جعفری در تاریخ 19 مارس بیانیه ای را در یوتیوب منتشر کرد و سعی داشت به برخی از استدلال‌های بحث‌برانگیز خودش از این جریان بپردازد. در تاریخ 18 مه 2017 توسط NormalBoots اعلام شد که پس از اظهارات جعفری، وی همچنان به عنوان بنیانگذار محترم گروه بازی می‌کند، اما او دیگر به عنوان یک عضو فعال بازی نخواهد کرد و این یک «درک متقابل» است، اگرچه این او اخراج نشده بود در ماه مه 2019، جیرارد خلیل، عضو NormalBoots، در اظهار نظر در یوتیوب ادعا کرد که رفتن جعفری هیچ ارتباطی با جنجال پیرامون اظهارات وی ندارد و با بیان اینکه جعفری احساس می‌کند که دیگر نمی‌تواند به دلیل طولانی مدت ساخت فیلم، وی را به این گروه کمک کند، و اینکه او قصد داشت چندین ماه را ترک کند. خلیل همچنین اظهار داشت که این گروه چند هفته پس از مشاجره، اعلامیه را اعلام کردند، و با این وجود تصمیم گرفتند اظهاراتی را دربارهٔ جعفری بیان کنند، زیرا برخی اعضای آن از یک والدین مهاجر متولد شده‌اند.

در نوامبر 2017، جعفری در پادکست h3h3 ظاهر شد. در اینجا، وی بیشتر در مورد اظهارات خود صحبت کرد و اظهار داشت که نباید بدون مقدمات قبلی وارد موضوعاتی شد که در آن به سر می‌برد و ادعا می‌کرد که هیچ دیدگاه نژادپرستانه ای ندارد، در حالی که وی همچنین اظهار داشت که آرزو می‌کند مردم می‌توانند در مورد این چیزها بدون اینکه جادوگران یکدیگر را شکار کنند، صحبت کنند. ” با وجود این، وی از عقب‌نشینی اظهارات خود امتناع ورزید.

محبوبیت
در سال 2016، جعفری به عنوان یک شخصیت در کنار سایر همکارانش در NormalBoots در رمان بصری Asagao Academy به نمایش درآمد.

جوایز و افتخارات
در سال 2013، جعفری جزء «7 بازی ساز عالی یوتیوب که باید تماشا کنید» از CraveOnline بود.
مجله تایم جان ترون را به عنوان هفتمین شخصیت جستجوی اینترنتی در گوگل در سال 2015 معرفی کرد.
جان ترون، در فهرست 10 فیلم برتر یوتیوب بازی‌های ویدیویی از WatchMojo.com در رتبه پنجم قرار گرفت.

زندگی شخصی
جعفری در شهر نیویورک اقامت دارد. او در 23 اکتبر سال 2019 با شارلوت کلاو ازدواج کرد.

آثار
سال عنوان نقش یادداشت
2016 آکادمی آساگاو: کلاب چکمه‌های معمولی جان
2017 یوکا-لیلی توالت در روز 1 با یک صدای دیگر جایگزین شد.
2017 یک کلاه در زمان پرنده پذیرایی

سری وب
1313–1390 بازی گرامپ خودش 636 قسمت؛ میزبان همچنین آهنگساز موسیقی ساز و مضمون
1313–1390 صفحه: زمینه تخصص جادویی تیرانداز مخفی 3 قسمت
2016 بچه‌های هوشمند پسر قسمت 3: “استخدام”

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
jontronshow

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود