مریم ابراهیم وند

Maryam Ebrahimvand

مریم ابراهیم وند

 تخصص/مهارت:

عکاس، بازیگر، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

مریم ابراهیم وند (به انگلیسی: Maryam Ebrahim’vand) هنرمند ایرانی، متولد 1370 است.

خانم ابراهیم وند از هنرمندان بازیگر و فیلمساز سرشناس و موفق در کشور ایران و فعال حقوق کودکان و زنان می‌باشد، که سال‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کند و بیشتر او را به عنوان مستندساز می‌شناسند.

خانم مریم ابراهیم وند متولد 1370 است که از اواخر دولت دوم محمود احمدی‌نژاد فعالیت سینمایی‌اش را آغاز کرد، اما از همان ابتدا به‌گفته خودش بر سر «مسائل مالی» با برخی مدیران سینمایی وزارت ارشاد و نزدیکان آن‌ها دچار اختلاف شد.
دو فیلم «پانسیون دختران» با موضوع تجاوز به دختران در ایران و «24 سپتامبر» با موضوع حادثه منا در عربستان فیلم‌هایی سینمایی هستند که در پرونده خانم ابراهیم‌وند مصادیق اتهام او ذکر شده‌اند.
مریم ابراهیم وند در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او با حضور در ساختمان فاطمی اعلام کرد: «من برای حل مشکلات اقتصادی کشور و جوانان می‌خواهم رییس جمهور شوم. من مدیر عامل دو شرکت اقتصادی هستم، می‌دانم که می‌توانم اقتصاد کشور را نجات دهم.»

مریم ابراهیم وند در سال 1400 در دو پروژه فعالیت داشته است، در یکی از پروژها به عنوان بازیگر نقش اصلی بود با سروش جمشیدی و در دیگری به عنوان کارگردان که اخیرا در جشنواره بین المللی فیلم زنان ترکیه حضور داشته است. فیلم « به کدامین گناه» در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان زن‌ترکیه حضور یافت و در شهر ازمیر ترکیه به نمایش در آمد.

« به کدامین گناه» به کارگردانی «مریم ابراهیم وند»، در نخستین حضور بین المللی خود در جشنواره فیلمسازان زن ازمیر توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

فیلم « به کدامین گناه» در سال 1400 هـ.ش ساخته شد و مدت زمان فیلم 30 دقیقه می‌باشد که به موضوع کودکان زندانی زیر هفت سال می‌پردازد، که به دلیل زندانی بودن مادران خود و ترک کردن پدران‌شان روزهای سختی را در زندان به سر می‌برند.
مریم ابراهیم وند هدف از ساختن این فیلم را چنین عنوان کرده است: «قصد داشتم با ساخت این فیلم به عنوان یک فیلمساز ،صدای این کودکان بی گناه باشم تا همه متوجه بشوند که این کودکان چه سختی هایی را تحمل می کنند».

فهرست عوامل فیلم «به کدامین گناه» عبارتند از: مریم ابراهیم وند (کارگردان و تهیه کننده)، فرانک آرتا (نویسنده فیلمنامه)، فهیم عزیزی(فیلمبردار)، یاسمین محمودی (طراح پوستر)،

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان زن ازمیر از تاریخ 27 فوریه تا 8 مارس 2022 برابر با 8 تا 17 اسفندماه 1400، توسط انجمن کارگردانان زن ترکیه در شهر ازمیر ترکیه در حال برگزاری است.

مریم ابراهیم وند در فیلمی طنز بازی کرده است، فیلم طنز «بیا کنارم» به تهیه کنندگی «مریم ابراهیم وند» و کارگردانی «سیامک خواجه وند »در ورامین تهران کلید خورد. مریم ابراهیم وند و سروش جمشیدی به عنوان کارکترهای اصلی این فیلم ایفای نقش داشته‌اند.
سیامک خواجه وند تاکنون در برخی از فیلم‌های سینمایی «تهمینه میلانی » دستیار کارگردان و برنامه ریز بوده و همین طور فیلم سینمایی «فوتبالی‌ها» را کارگردانی کرده است.
در این فیلم مریم ابراهیم وند، سروش جمشیدی، بهنوش بختیاری، رضا فیاضی، رامین ناصر نصیر، آزاده ریاضی، مهدی امینی خواه، محمد حسن حسینیان، فرهاد علوی‌، ایفای بازی کرده‌اند.
در خلاصه داستان فیلم طنز «بیا کنارم» آمده است: «نَیره زن جوانی است که به عنوان کارگر خدماتی به خانه زنی مجرد و ثروتمند می‌رود. او در آستانه جدایی از همسرش است که تازه اعتیاد را ترک کرده و برای آشتی با او و ثابت کردن خودش هر کاری می‌کند. اما با خرابکاری پسر کوچک در این خانه تلاشی مشترک و ناخواسته بین آن‌ها برای درست کردن اوضاع شکل می‌گیرد که نتایج جالبی در زندگی آن‌ها و افراد دیگری دارد…».

فهرست عوامل فیلم «بیا کنارم» عبارتند از: مریم ابراهیم وند (تهیه کننده)، سیامک خواجه وند (کارگردان)، مهدی رادان (جانشین تهیه کننده)، کیانوش اسلامی (نویسنده)، اسماعیل آقاجانی (مدیرفیلمبرداری)، امیر صفادل (گریمور)، زهرا عامری (طراح صحنه و لباس)، تورج اجلی (مدیر تولید‌)، امیر پورحیدری (مدیر تدارکات)، محمدرضا شیبانی (صدابردار)، فرانک آرتا (دستیار تهیه کننده)، احمد ابراهیم وند (مجری طرح)، فاطمه تهمتن (عکاس)، امیرحسین مسلمی (تدوین)، آناهیتا گلفام (منشی صحنه)،

در مجموع مریم ابراهیم وند را می‌توان یکی از کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و مستندسازان باسابقه و موفق در ایران دانست، که تاکنون فیلم‌های متعددی را کارگردانی و تهیه‌کنندگی نموده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
maryamebrahimvand.official

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت