هیلا اکرانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

هیلا اکرانی (به انگلیسی: Hilla Ekrani) هنرمند ایرانی، متولد 21 آبان 1361 است.

خانم هیلا اکرانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «کیمیا»، فیلم سینمایی «شور عشق» و فیلم سینمایی «تلفن» فعالیت داشته است.
هیلا اکرانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار هیلا اکرانی می‌توان به بازیگری در سریال کیمیا، فیلم شور عشق و فیلم تیک اشاره کرد.

هیلا اکرانی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1378 در فیلم تلفن به کارگردانی شفیع آقامحمدیان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال کیمیا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای هیلا اکرانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فاطمه گودرزی، عبدالرضا آشتیانی، محمدرضا ایران‌منش و نادر رجب‌پور را تجربه کرد.

هیلا اکرانی در سال 1394 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم هیلا اکرانی در این سال، بازیگری در سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی هیلا اکرانی بازی در سریال کیمیا بوده است. هیلا اکرانی سال 1394 سریال کیمیا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با جواد افشار همکاری داشته است. هیلا اکرانی توانست با بازی در سریال کیمیا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهراوه شریفی‌نیا، مهدی پاکدل، پوریا پورسرخ و حسن پورشیرازی بر تجارب او افزود.

هیلا اکرانی علاوه‌بر سریال کیمیا، سال 1379 در فیلم شور عشق نیز بازی کرده است. هیلا اکرانی این‌بار با نادر مقدس یعنی کارگردان فیلم شور عشق و هنرمندانی چون مهناز افشار، بهرام رادان، ایرج راد و پوراندخت مهیمن همکاری داشت.

در این سال‌ها هیلا اکرانی با هنرمندان بسیاری تجربهٔ کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رضا کیانیان با 2 مرتبه، زهرا سعیدی با 2 مرتبه، حسین افشار با 2 مرتبه، رضا توکلی با 2 مرتبه و خسرو خان‌محمدی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با هیلا اکرانی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی هیلا اکرانی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. هیلا اکرانی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 85% آثار وی سینمایی و 15% آثارش تلویزیونی است. در واقع هیلا اکرانی از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 6 اثر در سینما با نام‌های فیلم خاک سرد، فیلم تیک، فیلم عروس رومشکان، فیلم شور عشق، فیلم هفت پرده و فیلم تلفن به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال کیمیا بازی کرده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
hilla_ekrani

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت