آزیتا لاچینی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دوبلور، گوینده رادیو،

 معرفی/ بیوگرافی:

آزیتا لاچینی (به انگلیسی: Azita Lachini) هنرمند ایرانی، متولد 26 آذر 1317 در تهران است.

خانم آزیتا لاچینی دوبلر، گوینده رادیو، بازیگر سینما و تلویزیون ایران بوده است. فیروز بهجت‌محمدی همسر وی بود.

زندگی‌نامه
آزیتا لاچینی (با نام اصلی معصومه نیکنام) در 26 آذر سال 1317 در بازارچه قوام الدوله در کوچه وزیر نظام تهران متولد شد. وی در سال 1337 کار گویندگی و اجرای نمایشنامه‌های رادیویی را آغاز کرد. او توسط شوهر دومش «امیر مظفرالدین لاچینی» به حیطه بازیگری وارد شد و نام خانوادگی او را برای خود برگزید. در سال 1340 اولین کار خود در تئاتر را تجربه کرد و در سال 1341 در فیلم مسافری از بهشت به کارگردانی نصرت‌الله وحدت به عنوان بازیگر سینما به ایفای نقش پرداخت.

وی یک خواهر نیز دارد و هنگامیکه 11 ساله بود اولین ازدواج خود را انجام داد ولی همسر وی 3 سال بعد از ازدواجشان، درگذشت. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر بود که پسرش در چند ماهگی فوت می‌کند و بنا به گفته خودش دخترش را قبل از رسیدن به 13 سالگی بدنیا آورد و پس از فوت همسرش، دخترش را نیز وقتی تقریبا 2 سال داشت، از وی گرفتند و مجددا به منزل پدرش برگشت و تحصیلاتش را نیز ادامه داد، وی سپس در سال 1334 مجدداً ازدواج می‌کند که از این ازدواج 5 فرزند حاصل می‌شود. پسر اول یعنی محمدعلی تحصیل کرده پاریس بود که در سن چهل سالگی به دلیل بیماری قند از دنیا رفت. پسر دوم محمدرضا یا مهرداد که تحصیل کرده ایتالیا بود در سن بیست و هفت سالگی از دنیا رفت. پس از درگذشت همسر دوم وی با فیروز بهجت‌محمدی ازدواج می‌کند که به گفته خود خانم لاچینی طی سه سال زندگی با آقای بهجت محمدی عاشقانه‌ترین زندگی را داشتند و گویی روی ابرها قدم می‌زدند. .

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت