• درباره

📻 کتاب صوتی:

داستان کوتاه مرده اشتباهی، از کتاب کولومبره و پنجاه داستان دیگر ~دینو بوتزاتی

داستان کوتاه «مرده اشتباهی»|| برگرفته از مجموعه داستانی « کولومبره و پنجاه داستان دیگر»

نوشته دینو بوتزاتی / ترجمه محسن ابراهیم/ انتشارات مرکز

/ موسیقی مقدمه :

Sleeping on the Ocean by Piano Peace ( Piano by the Sea Album)

/ موسیقی پایان:

Shore by Kinissue, cxlt. & softy. (Sea Beams Album)
با صدای: زهره هاشمی /

«دینو بوتزاتی تراورسو» (زاده‌‌ی 16 اکتبر 1906 – درگذشته‌ی 28 ژانویه‌ی 1972) نویسنده‌‌ی داستان کوتاه، نقاش، شاعر، روزنامه‌نگار و رمان‌نویس ایتالیایی بود. او در سال 1906 در شهر «بلونو» از شهرهای استان «ونیز» ایتالیا و در ویلای اجدادی خانواده‌‌ی خود به دنیا آمد. او دومین فرزند از چهار فرزند پدر و مادرش بود. بوتزاتی در سال 1924 در دانشکده‌‌ی حقوق دانشگاه میلان، محل کار سابق پدرش، نام‌‌نویسی کرد.

او هم‌زمان با تحصیل در رشته‌ی حقوق، در 22سالگی در روزنامه‌ی «کورییره دلا سرا» استخدام شد و تا پایان زندگی‌اش در این روزنامه فعالیت داشت. بارها به این نکته اشاره شده‌‌ که سابقه‌‌ی روزنامه‌نگاری بوتزاتی، تأثیر بسزا و شگرفی بر حرفه‌‌ی نویسندگی او داشته‌است.

او درخلال جنگ جهانی دوم، به‌عنوان خبرنگار در آفریقا خدمت کرد و پس از جنگ، رمان موفق «بیابان تاتارها» را به چاپ رساند که شهرت جهانی یافته‌است. از این کتاب فیلمی هم ساخته شده که فیلم‌‌برداری آن در ارگ تاریخی «بم» در ایران انجام شده‌‌است.

اولین رمان بوتزاتی «بارنابوی کوهستان‌ها» نام این نویسنده را بر سر زبان‌ها انداخت. در سال 1958 کتاب «شصت داستان» بوتزاتی جایزه‌‌ی معتبر «استرگا» را برای نویسنده به ارمغان آورد و در سال 1960 رمان «تصویر بزرگ» به چاپ رسید (که اولین رمان علمی- تخیلی در تاریخ ادبیات ایتالیا به حساب می‌آید).

«داستان کولومبره» در زمره‌‌ی بهترین داستان‌های کوتاه بوتزاتی است. تعداد زیادی از داستان‌های او توسط کارگردانان معاصر ایتالیا به فیلم درآمده که برای نمونه می‌توان از فیلم‌های «بارنابوی کوهستان» به کارگردانی «ماریو برنتا»، «یک مورد بالینی» به کارگردانی «اوگوتونیاتزی» و صحرای تاتارها به کارگردانی «والریو زورلینی» نام برد.

دینو بوتزاتی در سال 1966 با «آلمرینا آنتونیاتزی» ازدواج کرد و سرانجام در سال 1972 براثر سرطان لوزالمعده درگذشت.

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “داستان کوتاه مرده اشتباهی، از کتاب کولومبره و پنجاه داستان دیگر ~دینو بوتزاتی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت