• درباره

📻 کتاب صوتی:

داستان دیوار ~ژان پل سارتر

داستان کوتاه دیوار از مجموعه کتاب دیوار

در تاریخ ادبیات مواردی وجود دارد که سبکی با یک داستان کوتاه آغاز شده است . مثل شنل گوگول که رئالیسم روسی را بوجود آورد . اما داستان کوتاه دیوار ، سبکی را بوجود آورد که هنوز که هنوز است در این که آیا این سبک ادبی است یا صرفا ً یک فلسفه ی روایی اختلاف سلیقه وجود دارد : سبک اگزیستانسیالیسم .
دیوار داستان بسیار ساده ای دارد. اصلا ً می‌توانیم این داستان را آغازگر دوره ای بنامیم که ادبیات مدرن به حذف داستان پرداخت و رمان را به صورتی در آورد که از حالت قصه خارج شود و شکل فیلم نامه به خود بگیرد . دیوار داستان نبرد انسان با خود است . شورشیانی که دستگیر شده اند و در انتظار مرگند . در این داستان کوتاه ، سارتر نخواسته که حالات آنها را به تصویر بکشد و به چند خط ساده بسنده می‌کند ، یعنی ما نمی توانیم با حالات روانی آنها ، آن طور که مثلا ً کافکا در محاکمه یا کامو در بیگانه به تصویر می‌کشند ، آشنا شویم . هدف او این نیست .

نویسنده ژان پل سارتر /
مترجم صادق هدایت /
راوی امیر اردلان داودی /

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “داستان دیوار ~ژان پل سارتر” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت