کوروش شیشه گران

Korosh Shishegaran

کوروش شیشه گران

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، گرافیست

 معرفی/ بیوگرافی:

کوروش شیشه گران (به انگلیسی: Korosh Shishegaran) هنرمند ایرانی، متولد 1324 در قزوین است.

او نقاش، گرافیست و معمار داخلی، دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبای تهران (1346) و دانشکده هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر 1352) در رشته معماری داخلی است.

آثار این هنرمند در قالب نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری و نیز در بی‌ینال‌های داخلی و خارجی از جمله بی ینال جهانی چین به نمایش در آمده اند.

آقای شیشه گران دریافت تقدیرنامه از سازمان ملل متحد به خاطر طراحی پوستر “صلح در لبنان”، کسب مقام اول مسابقه هزاره جهانی نقاشی در ایران و تقدیر هیات داوران در اولین بی ینال بین المللی نقاشی جهان اسلام را در کارنامه فعالیت‌های هنری اش دارد.

جواد مجابی منتقد و کارشناس هنر، درباره آثار کوروش شیشه گران گفته است:” پرده‌های نقاشی کوروش شیشه‌ گران، در فاصله موسیقی و معماری ایستاده است؛ بی‌آنکه وامدار یا هم‌ذات این دو رسانه باشد. چرخش‌های دوار انگیز خط‌های رنگین- غالبا سیاه، قرمز، آبی- که با شتابی هیجانی، کلافی کور را بر متنی ملایم ترسیم می‌کند، همچون قطعه‌ای از موسیقی الکترونیک، تعبیرهای گوناگون سیالی می‌پذیرند؛ چیزی را می‌گویند و نمی‌گویند، می‌سازند و نمی‌سازند در فاصله هیچ و همه بازیگرانه پیچ و تابی دارند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود