مصطفی دشتی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، خطاطی و خوشنویسی

 معرفی/ بیوگرافی:

مصطفی دشتی (به انگلیسی: Mostafa Dashti) هنرمند ایرانی، متولد 1339 در شهر خاش استان سیستان و بلوچستان است.

آقای مصطفی دشتی متولد اول دی ماه 1339 شهرستان خاش است. خوشنویسی را نزد سید احمد ابطحی در زاهدان و عبدالله فرادی در انجمن خوشنویسان تهران فرا گرفت و کلاسهای طراحی و نقاشی را نزد آیدین آغداشلو گذراند .

از اوایل دهه شصت تا کنون در آتلیه شخصی خود نقاشی را به صورت حرفه ای پی میگیرد. در این مدت بیش از 50 نمایشگاه انفرادی و 140 نمایشگاه گروهی در تهران برگزار کرده است که اولین آن در گالری سیحون و آخرین آن در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است.

از جمله نمایشگاه‌های فرهنگسرای نیاوران ،پردیس ملت، اسب‌های دشت ترکمن صحرا، گالری سیحون، خانه هنرمندان ، دو نمایشگاه انفرادی در اصفهان و یک نمایشگاه در امریکا و 3 نمایشگاه در امارات متحده عربی و سه نمایشگاه گروهی در المان و انگلستان داشته است.

بیش از ده بار اثار او در حراجی‌های کریستیز ، بانهامز، سادبی فروش رفته است.
کتاب خرچنگ‌های بلوری و چند کتاب نقاشی از اثارش تا کنون به چاپ رسیده است.
دوره شهاب سنگ ها از بهترین دوره‌های کاری اوست

مصطفی دشتی در این مدت از راه فروش نقاشی زندگی می گذراند و نقاشی دلبستگی اصلی او در زندگی است. از مهمترین نمایشگاه‌های او خانه کلنگی در سال 1371 با همکاری ساسان نصیری ،فرید جهانگیر،شاهرخ غیاثی و زنده یاد علی دشتی میباشد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
mostafadashtipainter.com

• اینستاگرام:
mostafa_dashti_painter

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت