یونس حقیقی

 تخصص/مهارت:

طراح و منبت کار، نقاش، خطاط و نقاشیخط، شکسته نویس، سازنده نقش برجسته دیواری دست‌ساز، سازنده ماکت‌های سینما، سازنده تندیس شخصیت‌های تاریخی، سازنده انواع مجسمه‌های بزرگ و…

 معرفی/ بیوگرافی:

یونس حقیقی (به انگلیسی: Younes Haghighi) هنرمند ایرانی، متولد 1342 در تبریز استان آذربایجان است.

آقای یونس حقیقی در جایگاه استادی عرصه هنر منبت کاری می‌باشد. او با تحصیلات آلیانس هنر گرافیک در سالهای قبل از انقلاب، به شاگردی اساتیدی همچون؛ استاد کاتوزیان، استاد زرین قلم، استاد فکور، استاد شیخ اجرائی بود و بعد از گذراندن کلاس‌های آموزش خوشنویسی و کسب مقام ممتازی این هنر بطور رسمی وارد عرصه هنر خطاطی و خوشنویسی شد و به همراه دو تن دیگر از همکاران خود در لاله زار تهران مشغول به انجام حرفه‌ای طراحی خطاطی با خط‌های درشت و ساخت تابلوهای هنری بودند.

یونس حقیقی در آن سال‌ها با ایده گرفتن از نوشته‌های استاد جلیل رسولی و عباس اخوین، توانست آثاری را در سبک‌های اساتید بزرگ خلق نماید.

آقای یونس حقیقی از دوران نوجوانی و جوانی تا کنون همواره به هنرهای خطاطی، نقاشی و منبت کاری فعالیت داشته است و در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و جشنواره‌های عمومی و خصوصی با همراهی اساتید دیگری همچون؛ استاد بخت شکوهی و… در کشورهای ایران، ارمنستان، ترکیه و باکو آثار خود را به نمایش عموم گذاشته و مورد توجه علاقه مندان بوده است. ساخته‌های ایشان در تالار آنا سردرود – تالار ارسطو – در جشنواره هنری باغ فیض وجنوب غرب تهران –  تالار عروسی آذرشهر و … به چشم می‌خورند.

استاد یونس حقیقی از اعضای برجسته کانون هنرمندان آذری می‌باشد و نیز مشغول به فعالیت در هنر نقش برجسته دیواری دست‌ساز، منبت کاری، نقاشی و نقاشیخط، ماکت‌های سینما، تندیس شخصیت‌های تاریخی، ماکت نماهای بزرگ دیواری، ساخت انواع مجسمه‌های بزرگ و نقش برجسته‌های رولیک و اورولیک، شکسته نویسی و… می‌باشد.

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:
09148863603

• اینستاگرام:
younes.hagigi_art

• اینستاگرام دوم:
hagigyyounes

• رویدادهای جاری:

هنرهای زیبا ¦ نمایشگاه آثار یونس حقیقی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت