محمد جلیل رسولی

Mohammad Jalil Rasouli

محمد جلیل رسولی

 تخصص/مهارت:

خطاطی و خوشنویسی

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد جلیل رسولی (به انگلیسی: Mohammad Jalil Rasouli ) هنرمند ایرانی، متولد 1326 در همدان است.

آقای محمد جلیل رسولی از خطاطان سرشناس کشور ایران است که در روستای یعقوبشاه شهر همدان چشم گشود.

آثار متعددی از محمد جلیل رسولی در داخل و خارج از ایران به نمایش گذاشته شده‌است. وی کار تولید “نام نوشت” فیلم محمد، ساختهٔ مجید مجیدی را بر عهده داشت. و همچنین بیتی از فردوسی با خوشنویسی این هنرمند بر روی پشت اسکناس پنج هزار تومانی نقش بسته است. بزرگداشت وی در سال 1393 برگزار شد.

وی درباره چگونگی ایجاد نام نوشت فیلم محمد گفت:«پس از مدتی یک محمد رسول‌الله گرافیکی نوشتم که به نظرم کار خوب و متفاوتی بود و از آثاری که داوری کرده بودیم نیز قوی‌تر آمد اما بعد از آنکه چن روز به این اثر فقط نگاه می‌کردم به این نتیجه رسیدم که از جنس فیلم نیست و با وجود انکه نام‌نوشت خوبی است اما نمی‌تواند پیام فیلم را منتقل کند. وی ادامه داد: در نهایت به خود پیامبر توسل کردم و ناخودآگاه یک مرکب قهوه‌ای رنگ را جلوی خودم گذاشتم و با انگشت اشاره‌ام شروع به نوشتن کردم که برای اولین بار در تمام طول خوشنویسی‌ام این شیوه را اجرا می‌کردم. در هنگام نوشتن ابتدا انگشتم به لرزش افتاد که برای خودم هم تعجب‌برانگیز بود چرا که من به قدرت دست مشهور بودم اما بعد از مدتی تمام تنم به لرزش افتاد و متوجه شدم کاری که دارم انجام می‌دهم درست است و با اتمام آن به آرامش رسیدم. آقای رسولی در خاتمه گفت: برای من باعث افتخار است که اسم‌نوشت من بر پیشانی این فیلم نقش خواهد بست و مطمئن هستم فیلم محمد رسول الله در جهان اسلام باعث افتخار خواهد شد.»

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
mohammad.jalil.rasouli

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت