ادریان کیوان پاسدار

Adrian Kayvan Pasdar

ادریان کیوان پاسدار

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

دانیال پاسدار (به انگلیسی: Adrian Kayvan Pasdar) هنرمند امریکایی ایرانی تبار، زادهٔ 30 آوریل 1965 در پیتزفیلد ماساچوست ایالات متحده امریکا است.

در بین ایرانیانی که در فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی بازی کرده‌اند معمولا همه تنها فرصت ایفای نقش شخصیت‌های اهل خاورمیانه را پیدا کرده‌اند. شاید دانیال پاسدار تنها بازیگر ایرانی الاصلی است که در پروژه‌های هالیوودی نقش شهروندان آمریکایی را بازی کرده است.

پدر وی همایون پاسدار جراح قلب ایرانی مادرش رزمری پرستار و نویسندهٔ آلمانی – روسی است.
آقای ادریان دوران کودکی و نوجوانی خود را در پنسیلوانیا گذراند و به فوتبال آمریکایی روی آورد. اما تصادف شدید او را به مدت چند ماه برروی صندلی چرخدار نشاند و از دنیای ورزش دور کرد. وی سپس به بازیگری روی آورد. اولین نقشش را در فیلم تاپ گان با حضور تام کروز بازی کرد و با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پروفیت به معروفیت رسید. معروف‌ترین کار بازیگری وی، بازی در نقش نیتن پترلی در مجموعهٔ تلویزیونی پربینندهٔ قهرمان‌ها بوده‌است. در سریال قهرمانان، نیتن پترلی سناتور ایالت نیویورک است و دارای «قدرت پرواز» است.

ادریان با ناتالی مِینز، خوانندهٔ گروه دیکسی چیکس ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های جکسون اسلید و بِکِت فین دارد. آدرین پس از سالها زندگی مشترک از ناتالی جدا شد علت جدایی شان را اختلافات خانوادگی اعلام کردند.

از فیلم‌ها و سریال‌های معروف او می‌توان به بازی در Transformers – Iron Man & Captain America – Marvel Super Heroes – Colony – Heroes و… بسیاری فیلم‌ها و سریال‌های مشهور دیگر اشاره کرد.

• اینستاگرام:
adrianpasdar

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت