شبنم مقدمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

شبنم مقدمی (به انگلیسی: Shabnam Moghadami) هنرمند ، زاده 1351 در تهران است.

خانم شبنم مقدمی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. وی فعالیت خود در رادیو را در سال 77 با اجرای برنامه خانهٔ کاغذی به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقه اجرا در برنامه‌هایی چون هفت شنبه، خط خطی، کبوتری ناگهان و هفت ترانه را داراست.وی به موازات فعالیتهای رادیویی خود کار بازیگری در سینما را با فیلم زخمی (کامران قدکچیان-77)آغاز نمود و تا کنون در فیلم‌های از صمیم قلب (بهرام کاظمی -79)، زیستن(رضا سبحانی-80)، به نام پدر(ابراهیم حاتمی کیا-84)، پاداش سکوت(مازیار میری-85) و فرزند خاک(محمد علی آهنگر-85) نقش آفرینی نموده است.وی همچنین در تئاتر نیز فعال است و عضو هیأت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر نیز هست.

جوایز
شبنم مقدمی اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. کسب این جایزه به حدی غافلگیرکننده بود که هرچند تنها سیمرغ کسب شده توسط فیلم امروز بود، حتی در پوسترهای فیلم هم لحاظ نشد. اما مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند. وی همچنین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم خجالت نکش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد اما در نهایت این عنوان به سارا بهرامی رسید.

• وبسایت:
shabnammoghaddami.com

• وبسایت:
صفحه در وب‌گاه سوره

• اینستاگرام:
shabnammoghaddami

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت