جواد رضویان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و طنز نویس

 معرفی/ بیوگرافی:

سید جواد رضویان (به انگلیسی: Javad Razavian) هنرمند ، متولد ششم اَمرداد 1354 است.

آقای سید جواد رضویان، مرد خوش خندهٔ مجموعه‌های طنز و سینمای ایران، بچه سلسبیل است و از طرف مادری یزدی است و از طرق پدری قمی و اصالتا یزدی است. رضویان متاهل و دارای یک دختر است. او فارغ التحصیل رشتهٔ نقاشی است و سبک نقاشی اش الیستراسیون است. درسش خوب بوده اما در دورهٔ راهنمایی یا باید از سردخانه‌ها بیرون می‌کشیدنش یا از زیر تابوت شهدا چون عاشق اعزام به جنگ بوده است.

جواد رضویان به طور اتفاقی وارد رشته بازیگری شده، سال اول دانشگاه با مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه خواه همکلاس بوده و به کمک آن‌ها وارد این رشته شده است. او از سال 1373 به طور جدی در عرصه بازیگری مشغول به کار شده است. در مجموعه‌های متعددی از جمله “سیب خنده”، “مجید دلبندم” و “باغچه مینو”… ایفای نقش کرده است. او با مجموعه “سیب خنده” به تلویزیون آمد. ولی با مجموعه طنز “پاورچین” به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در “جایزه بزرگ” این موفقیت را تکرار کرد. او چند تجربه کارگردانی هم داشته که البته نتوانست در این زمینه موفقیت‌هایی که در عرصه بازیگری بدست آورده بود را تکرار کند.

جالب است بدانید که جواد رضویان نسبت به سیامک انصاری، مهران مدیری و رضا عطاران آلرژی وحشتناکی دارد و نمی‌تواند بدون آنکه بخندد روبرویشان بازی کند! و رضویان یک طوطی برزیلی دارد و عاشق رنگ نارنجی است.

• اینستاگرام:
sj_razavian

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود