تینا آخوندتبار

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، ورزشکار

 معرفی/ بیوگرافی:

تینا آخوندتبار (به انگلیسی: Tina Akhoondtabar) هنرمند، زاده 5 خرداد 1366 در تهران است.

خانم تینا آخوندتبار دارای تحصیلات کارشناسی حسابداری است. وی بازی را در کلاس‌های بازیگری سمندریان آغاز کرد. اولین کار او “طلاق به سبک ایرانی” به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بود و فیلم‌های سینمایی “آزادراه” عباس رافعی، “خودزنی” احمد کاوری، “رسوایی” مسعود ده‌نمکی و سریال “دختران حوا” به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و سریال “دیوار” به کارگردانی سیروس مقدم در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

وی اصالتاً مازندرانی اهل روستای سراسب از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران می‌باشد. تینا آخوندتبار مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب دریافت نمود و پس از آن یک دوره 6 ماهه در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان تعلیم دید.

آخوندتبار بازیگری را با فیلم طلاق به سبک ایرانی در سال 1388 آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی هرچی خدا بخواد به کارگردانی نوید میهن‌دوست در سال 1389 به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی رسوایی در سال 1391 به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و متل قو به کارگردانی مسعود نوابی به شهرت رسید. وی از بازیگری فاصله گرفته و به ورزش بوکس می‌پردازد.

تینا آخوندتبار را که همه به عنوان یک بازیگر و هنرپیشه می‌شناختند، در سال 2021 در یک ویدیوی غیرمنتظره در بلاروس در یک مسابقه بوکس ، با تشویق حضار و تماشاچیان وارد رینگ مبارزه شده و به مبارزه با حریف پرداخت و پس از آن به عنوان یک بوکسور حرفه‌ای شناخته شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت