برترین موزیک‌های بی‌کلام پیتر وایت Peter White
پیتر وایت (Peter White) هنرمند آهنگساز و نوازنده گیتاریست، در سال 1954 در لوتون، شهری کوچک در شمال لندن انگلستان به دنیا آمد. در طول سال‌ها، پیتر وایت شهرت خود را به عنوان یکی از متنوع‌ترین و پرکارترین گیتاریست‌های آکوستیک در مناظر جاز معاصر حفظ کرده است. او با ترکیبی بی‌نظیر از شعر و انرژی، عناصر جاز، پاپ و گیتار کلاسیک را ترکیب می‌کند تا صدایی منحصر به فرد و در عین حال قابل دسترسی برای مخاطبان گسترده ایجاد کند. وایت و خانواده اش کهمدت کوتاهی پس از تولد او به لچورث نزدیکی نقل مکان کردند. در کودکی نواختن چندین آلات موسیقی از جمله کلارینت، ترومبون، ویولن و پیانو را آموخت. و البته، مانند بسیاری از جوانانی که در دوران اوج بیتلز و رولینگ استونز بزرگ شدند، او به سمت گیتار گرایش پیدا کرد. پیتر وایت اولین آکوردهای خود را بر روی یک گیتار آکوستیک آموخت، سپس اولین گیتار الکتریک خود را در اوایل نوجوانی خرید و به مطالعه ضبط‌های خدایان گیتار حاکم آن روز یعنی جیمی هندریکس، اریک کلاپتون و جیمی پیج پرداخت. اما آرزوهای موسیقی او در نهایت پس از تصادفی که گیتار الکتریک محبوب او را محکوم کرد، در جهت آکوستیک برگشت. تبر در آتش سوزی نابود شد، آتشی که برادر کوچکتر وایت، دنی – یک پیانیست مشتاق – به طور تصادفی آن را شروع کرد.
وایت درباره سابقه هنری خود می‌گوید: «نکته خنده‌دار این است که دنی حداقل به مدت بیست و پنج سال به آتش زدن آن اعتراف نکرد. من در آن مقطع از زندگی‌ام به نوعی وسواس زیادی نسبت به گیتار الکتریک داشتم، بنابراین آن قسمت به نوعی مجبورم کرد به نواختن آکوستیک بازگردم. در نگاهی به گذشته، این چیز خوبی است.» در واقع، علایق پیتر وایت پس از تصادف بیشتر به سمت موسیقی هنرمندان آکوستیک مانند کرازبی، استیلز و نش، جیمز تیلور و جونی میچل تغییر کرد. او در اواخر نوجوانی تصمیم گرفته بود که موسیقی را فراخوانی کند، و یا بدون برق، و اولین کنسرت حرفه‌ای او در ۱۹ سالگی در یک استراحتگاه تعطیلات در انگلستان بود. در حرفه ای که نزدیک به چهار دهه را در بر می گیرد، بیش از دوازده ضبط انفرادی و اجراهای بی شمار، پیتر وایت توضیح می‌دهد: «من یک برنامه زنده پخش می‌کنم، و یکی بعد از آن به سراغم می‌آید و می‌گوید: «اوه، من این سی‌دی را دوست داشتم» یا «این آهنگ به من کمک کرد در زمان بدی گذرانده باشم. این چیزی است که به من شوق ادامه می دهد، این ایده که مردم آنجا واقعاً به کاری که انجام می دهم اهمیت می‌دهند، این ایده که من برای کسی تفاوت ایجاد کرده ام، تنها شور و اشتیاق من برای ادامه به فعالیت و ساخت موسیقی‌های جدید است.»

در این آلبوم برترین موزیک‌های بی‌کلام پیتر وایت Peter White قرارگرفته است، امیدواریم از شنیدن آن بهره‌مند شوید و لذت ببرید…

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت