برترین موزیک‌های بی‌کلام آگاتسوما هیرومیتسو Agatsuma Hiromitsu
آگاتسوما هیرومیتسو Agatsuma Hiromitsu (به ژاپنی 上妻 宏光 ) هنرمند شامیزن ژاپنی زاده ۲۷ ژوئیه ۱۹۷۳ است، ساز سوگارو شامیسن (Tsugaru-jamisen) را می نوازد ، یک شامیزن بزرگتر با سیم های ضخیم تر از آنهایی که برای اکثر سبک های دیگر استفاده می شود. او در شهر هیتاچی ، استان ایباراکی ژاپن به دنیا آمد .
آگاتسوما در سن 6 سالگی شروع به مطالعه Tsugaru-jamisen کرد و از آن زمان تا کنون وی در مسابقات زیادی در زمینه این ساز شرکت کرده است و در بیشتر آنها نیز موفق به کسب مقام اول شده است. و اولین جایزه خود – جایزه برتر در مسابقات Tsugaru-jamisen All-Japan 1988 – را در 14 سالگی به دست آورد. این در سال 1995 و 1996 با افتخارات برتر در Tsugaru- دنبال شد. مسابقات ملی جامیسن که گفته می شود معتبرترین مسابقات کشور است. آگاتسوما علیرغم تحسین زیادی که در هوگاکو یا دنیای موسیقی سنتی ژاپنی به خاطر دستاوردهایش دریافت کرد، روی افتخارات خود قرار نگرفت. او نه تنها به کشف جنبه های سنتی ساز خود ادامه داد، بلکه مشتاقانه در آمیختن صداهای آن با ژانرهای مختلف موسیقی نیز آزمایش کرد.
در سپتامبر 2001، او اولین لیبل اصلی خود را در Toshiba EMI با نام Agatsuma انجام داد . این آلبوم که شامل پنج قطعه سنتی و پنج قطعه اصلی است، در شانزدهمین جایزه دیسک طلای ژاپن به عنوان بهترین آلبوم موسیقی سنتی ژاپن انتخاب شد . پس از آن وارد عرصه موسیقی جاز و راک شد شهرتش افزایش یافت و در سال ٢٠٠١ اولین آلبومش را با نام خودش روانه بازار کرد که برنده جایزه سال موسیقی سنتی ژاپن شد. وی تا کنون در زمینه نوازندگی، تهیه کنندگی آلبوم و آهنگسازی برنامه های تلویزیونی و تئاتر فعالیت داشته است. هیرومیتسو افتخار اجرای زنده در مراسم کنفرانس بین المللی توکیو برای توسعه آفریقا با حضور نخست وزیر ژاپن را نیز داشته است. در سال ٢٠١٤ وی برای نمایش کابوکی ابیزو ایچیکاوا آهنگی زیبا ساخت و اجرا کرد که برای نمایش کابوکی استفاده از ساز تسوگارو شامیسن برای اولین بار انجام شد. وی معمولاً از مدارس ابتدایی کشور ژاپن بازدید می‌کند و به نوجوانان آموزش مقدماتی موسیقی سنتی ژاپنی می‌دهد. او همچنین تلاش زیادی در انتقال فرهنگ سنتی ژاپن به نسل جدید دارد. آگاتسوما هیرومیتسو را میتوان پیشروی نسل جدید نوازندگان ساز سوگارو شامیسن برشمرد.

در این آلبوم برترین موزیک‌های بی‌کلام آگاتسوما هیرومیتسو Agatsuma Hiromitsu قرارگرفته است، امیدواریم از شنیدن آن بهره‌مند شوید و لذت ببرید…

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت