سمیرا صفدری

 تخصص/مهارت:

قالیبافی، گلیم‌بافی ، طراحی قالی، ترمیم و رفوگری فرش‌های ارزشمند

 معرفی/ بیوگرافی:

سمیرا صفدری (به انگلیسی: Samira Safdari) هنرمند ایرانی، متولد سال 1361 هـ.ش در تهران است.

خانم سمیرا صفدری، از هنرمندان موفق ایران می‌باشد. ایشان از سال 1393 در رشته های هنری : قالی بافی ، گلیم بافی ، طراحی قالی و قالیچه ، ترمیم و رفوگری فرش های ارزشمند و تدریس این هنر به علاقه‌مندان فعالیت دارد.

سمیرا صفدری دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد و تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد هنری از جمله: مدیا گالری ، اریک گالری ، نمایشگاه گذر ، نمایشگاه شمسه و … شرکت داشته و موفق به کسب مقام برترین اثر هنری نمایشگاه گروهی اریک در سال 1398 از دید داوران شده است.

سمیرا صفدری درباره فعالیت هنری خود گفته است:
«​​بیست و شش ساله بودم که دری به دنیای جادویی رنگها و نقشها به روی من گشوده شد ، اولین بار که روبروی دار قالی نشستم پا به دنیایی گذاشتم که رویاها در اون زنده میشدن و نقشهای خیالم با رقص دستانم روی تارها جان میگرفتن و با هر گره که به جان تارها می زدم ، گره ای از کلاف سر در گم دنیای بی هدفی و مادیم باز میشد و من تازه با خود واقعیم آشنا میشدم . ​من عاشق بافت کارهای کلاسیک هستم ، کارهایی که بافتم بیشتر در زمینه شکارگاهی، بختیاری ، مینیاتور و تمام ابریشم قم هستن .​ یکی از اصیل ترین و مهجورترین هنرهای این سرزمین کهن ، طراحی فرش هست ، هنری که نسل به نسل و سینه به سینه بین گذشتگان ما گشته تا امروز چون میراثی گرانبها به ما برسه ، حیف است که با بی توجهی و کم مهری ما به این هنر ، این یادگار و گنجینه کهن نیاکان ما به فراموشی سپرده بشه ، باشد که در حفظ و احیای اون کوشا باشیم و این امانت رو بتوانیم به دست آیندگان این سرزمین برسانیم . ​اگر شما هم مانند من شیفته هنر قالیبافی هستید ولی نمیدونید از کجا شروع کنید ، من کمکتون میکنم که رویاهاتون رو ببافید .»

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• وبسایت:
samir-aartgallery.ir

• اینستاگرام:
samir.aartgallery

• ایمیل:
samirasafdari15@gmail.com

• رویدادهای جاری:

پر پرواز ¦ نمایشگاه آثار سمیرا صفدری

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت