موزه عکسخانه شهر

City Photo Museum

موزه عکسخانه شهر

 درباره/معرفی:

موزهٔ عکسخانه یا عکسخانهٔ شهر، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه که در میدان هفت تیر واقع شده‌است، بدست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با کوشش بهمن جلالی ساخته شده‌است.

موزه عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین موزهٔ تخصصی کاربردی در ایران و خاورمیانه می‌باشد که در اردیبهشت ماه 1374 در فضایی با مساحت 250 مترمربع ساخته شد. این موزه شامل بخش‌های گوناگونی است که به اقتضای شرایط فضائی موجود برای فعالیتهای عکسخانه در نظر گرفته‌شده‌است.

از جمله اهداف عکسخانه گردآوری و عرضهٔ کتاب‌های منتشر شده در حوزه عکاسی است و در حال حاضر با تهیه عنوان‌های جدید کتاب‌های فارسی و لاتین عضو جدید نیز می‌پذیرد. لابراتوار چاپ عکس و ظهور فیلم همه روزه با هماهنگی قبلی از ساعت 9:30 تا 15:30 در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
ویژگیها
در این موزه تاریخچه‌ای از عکس، تجهیزات عکاسی و… برای تماشای بینندگان قرار گرفته‌است. موزه عکسخانه شهر، اولین موزه دائمی در ایران است که نمونهٔ سالم از دوربینهای دستی کداک و آکفا، جعبه‌های عظیم و سه‌پایه‌دار عکاسهای حرفه‌ای نسلهای قبل و هزاران وسیله دیگر از این دست را به نمایش می‌گذارد.

• آدرس:
تهران / میدان هفت تیر/ خ بهار شیراز/ میدان بهار شیراز

• تلفن:
02188848993

• وبسایت:
iranphotomuseum.com

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود