سام یاری

 تخصص/مهارت:

عکاس، کارگردان مد

 معرفی/ بیوگرافی:

سام یاری (به انگلیسی: Sam Yari) هنرمند ایرانی – ترکیه‌ای، متولد 19 سپتامبر 1986 در ایران است.

آقای سام یاری از هنرمندان عکاس و کارگردان مد سرشناس ایرانی است. سام یاری متولد ایران است و در امارات بزرگ شده است. او برای تحصیل به مالزی رفت و از دانشگاه SEGi در رشته طراحی داخلی فارغ التحصیل شد. بعدها دوره های حرفه ای عکاسی را در موسسه کارگاه آزاد فیلم مسعود کیمیایی و دوره های آنلاین آلبرت واتسون را گذراند .

شغل
سام یاری که از کودکی به عکاسی علاقه داشت و پنج سال در ایران فعالیت می کرد، از سال 1392 به طور حرفه ای در زمینه عکاسی مد و هنرهای زیبا شروع کرد و در ابتدای سال 1394 در جریان دستگیری مدل ها و عکاسان در ایران به ترکیه مهاجرت کرد. او از سال 2016 تا 2021 به عنوان یک حرفه ای در زمینه عکاسی، تبلیغات و هنرهای زیبا فعالیت کرد. در سال 2020، او استودیو Yari را در استانبول، ترکیه تأسیس کرد و در حال حاضر در اوکراین مشغول عکاسی و توسعه است. او بنیانگذار استودیو سام یاری است که به توسعه، عکاسی و نمایش آثاری که از آزادی هنرمندان در رژیم های سختگیرانه حمایت می کند، ادامه می دهد.

سام یاری در سال های اخیر برای عکاسی با برندهای مختلف به چندین کشور سفر کرده و با آژانس های مدلینگ از جمله برند بارباروسا موراتی که توسط مجله اسکای لایف (ترکیش ایرلاینز) در تمامی ایرلاین های دنیا منتشر می شود، همکاری داشته است. او با آژانس مدلینگ متروپولیتن در فرانسه و پاریس و با سوپرمدل هایی مانند فرنوش حمیدیان و تاینا سوارس کار کرد. یاری در ساخت فیلم کوتاه بازگشت با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری و فرماندهی ژاندارمری ترکیه نیز همکاری داشت.

یاری از سلبریتی‌های مشهور ایران مانند محمدرضا گلزار ، بهاره رهنما ، یاس و ترلان پروانه عکاسی کرد. بعدها از حسین تهی، بهزاد لیتو، خلسه و سرن سارنگیل در ترکیه عکاسی کرد.

در اکتبر 2021، یاری یک نمایشگاه عکاسی به نام پراوادا در کیف، اوکراین برگزار کرد که بر محدودیت‌ها، زندانی کردن و کشتار عکاسان و هنرمندان در کشورهای اسلامی رادیکال تمرکز داشت. 15 عکس گرفته شده توسط یاری نشان دهنده درد و شخصیت قوی همه قربانیان صنعت مد به عنوان یک مدل بود. این نمایشگاه با حضور هنرمندان و علاقه مندان برجسته برگزار شد و در رسانه های مختلف مانند مجله Elle، Segodnya و Global Happenings به نمایش درآمد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
samyari

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت