توران مهرزاد (فاطمه بزرگمهری راد)

Tooran Mehrzad

توران مهرزاد (فاطمه بزرگمهری راد)

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گویندگی رادیو، دوبله

 معرفی/ بیوگرافی:

توران مهرزاد با نام اصلی فاطمه بزرگمهری راد (به انگلیسی: Tooran Mehrzad) هنرمند ایرانی، متولد مهرماه 1309 و درگذشته 28 آذر 1402 در تهران است.

خانم توران مهرزاد با نام اصلی فاطمه بزرگمهری راد، سال 1309 در تهران متولد شد و خواهر ایران بزرگمهری راد (دوبلور) می‌باشد.

او فعالیت هنری خود را از سال 1323 در عرصه تئاتر زیرنظر عبدالحسین نوشین آغاز کرد و از بازیگران اصلی گروه نوشین در تئاتر فردوسی و تئاتر سعدی بوده‌است.

وی بازی در نمایش‌های رادیویی را از سال 1335، فعالیت در دوبله را از سال 1338، بازی در سینما را از سال 1347 با فیلم «تنگه اژدها» به کارگردانی سیامک یاسمی و بازی در تلویزیون را از سال 1352 آغاز کرد. او اولین گویندهٔ زنی بود که در رادیو دعای صبحگاهی خوانده است.

توران مهرزاد در روزهای پایانی عمر، دچار افت اکسیژن و تنگی نفس شد. او بعد از دو روز بستری در بیمارستان پاستورنو، تهران شامگاه سه‌شنبه 28 آذر 1402 در سن 93 سالگی درگذشت.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت