منوچهر والی‌زاده تهرانی

Manoochehr ValiZadeh

منوچهر والی‌زاده تهرانی

 تخصص/مهارت:

مدیر دوبلاژ، دوبلور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گوینده رادیو، بازیگر نمایش‌های رادیویی و مجری رادیو و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

منوچهر والی‌زاده با نام اصلی «منوچهر والی‌زادۀ تهرانی» (به انگلیسی: Manoochehr ValiZadeh) هنرمند ایرانی، متولد 4 تیر 1319 تهران است.

آقای منوچهر والیزاده، از هنرمندان صداپیشه سرشناس ایران می‌باشد.

منوچهر والی زاده بیشتر به‌خاطر صداپیشگی به‌جای شخصیت کارتونی لوک خوش‌شانس و مایکل اسکافیلد در مجموعه تلویزیونی فرار از زندان شناخته می‌شود. پیش از انقلاب نیز در چند فیلم سینمایی از جمله «زفاف» نقش‌آفرینی کرده بود.

منوچهر والی زاده در 4 تیرماه سال 1319 در محلهٔ لاله زار تهران متولد شد. او در سال‌های 1338–1337 یعنی از دوران دبیرستان بعد از چند تئاتر آماتوری به تئاتر تهران راه یافت و در یک نمایشنامه به کارگردانی خانم مورین نقش کوتاهی به عهده گرفت و پس از آشنایی با منصور متین که از هنرمندان تئاتر و دوبلاژ فیلم بودند به استودیوی شاهین فیلم (در خیابان بهار) برای دوبله دعوت شد و پس از همکاری در چند فیلم کوتاه نزد ایشان به استاد علی کسمایی معرفی شد و چندین سال در خدمت ایشان کارآموز بود و بعد از مدتی در فیلم «دختر بنفشه فروش» نقش اول فیلم «هل فرر» را به عهده گرفت. در سال 1340 از طریق خانم تاجی احمدی به امین امینی معرفی شد، (استودیو عصر طلائی) و اولین بازیگری او در سینما بازی در فیلم «خداداد» بوده‌است و تا سال 1357–1356 نزدیک به 18 فیلم سینمایی بازی کرد.

وی در فیلم‌های گل گمشده (1341) و فرشته‌ای در خانهٔ من (1342) با بهروز وثوقی و فیلم‌های حریص (1352) و هیولا (1355) با رضا بیک ایمانوردی هم‌بازی بوده‌است. همچنین در فیلم‌های حرمت رفیق (1356) و با عشق مردن (1357) در کنار همکار دوبله‌ای‌اش حسین عرفانی که خود از نامداران دوبلهٔ ایرانست به هنرپیشگی پرداخت.

حرفه اصلی والی‌زاده کار در دوبلاژ می‌باشد.

خصوصیات صدا
از پیشکسوتان خوش صدای هنر دوبله ایران که به دلیل طراوت و آهنگ دلنشین صدایش اغلب به جای کاراکترهای جوان حرف می‌زند،به گفته وی در یکی از مصاحبه هایش به علت مداوم کارکردن در عرصه صدا و دوبله همچنان صدایش جوان مانده است. وی همچنین سابقه بازیگری و گویندگی رادیو را در پرونده کاری خود داراست.

فعالیت‌ها
شخصیت جیم وست با بازی رابرت کنراد در مجموعه تلویزیونی وست زبل و زرنگ، با صدای او، به محبوبیت زیادی در ایران دست یافت. گویندگی به جای بازیل رتبون در مجموعه فیلم‌های شرلوک هلمز، رابرت دنیرو (جوانی ویتو کورلئونه) در فیلم پدر خوانده 2، جان میلز (پیپ) در فیلم آرزوهای بزرگ و کیانو ریوز در سه‌گانه ماتریکس و همین‌طور گویندگی در مجموعه تلویزیونی فرار از زندان به جای شخصیت مایکل اسکافیلد و کارتون لوک خوش‌شانس به جای شخصیت لوک، از زمره آثار بیاد ماندنی وی هستند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
فن پیج manouchehr_valizade.fan

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت