ثریا حلی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

ثریا حلی (به انگلیسی: Soraya Hely) هنرمند ایرانی، متولد 1332 در تهران است.

خانم ثریا حلی، از هنرمندان بازیگر سرشناس ایران می‌باشد.

ثریا حلی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار ثریا حلی می‌توان به بازیگری در سریال خواب و بیدار، فیلم دارکوب و سریال راستش را بگو اشاره کرد.

ثریا حلی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1364 در فیلم حادثه به کارگردانی منصور تهرانی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال خواب و بیدار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ثریا حلی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون اکبر زنجان‌پور، حسین عمرانی، صوری ظفر و محسن قبادی را تجربه کرد.

ثریا حلی در سال 1380 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ثریا حلی در این سال، بازیگری در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ثریا حلی بازی در سریال خواب و بیدار بوده است. ثریا حلی سال 1380 سریال خواب و بیدار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مهدی فخیم‌زاده همکاری داشته است. ثریا حلی توانست با بازی در سریال خواب و بیدار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر دانیال حکیمی، مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان‌نسب و لادن طباطبایی بر تجارب او افزود.

ثریا حلی علاوه‌بر سریال خواب و بیدار، سال 1396 در فیلم دارکوب نیز بازی کرده است. ثریا حلی این‌بار با بهروز شعیبی یعنی کارگردان فیلم دارکوب و هنرمندانی چون مهناز افشار، امین حیایی، سارا بهرامی و جمشید هاشم‌پور همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ثریا حلی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. ثریا حلی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 66% آثار وی سینمایی و 34% آثارش تلویزیونی است. در واقع ثریا حلی از مجموع 6 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم دارکوب، فیلم گاهی واقعی، فیلم خداحافظ رفیق (اپیزود اول، خداحافظ رفیق) و فیلم حادثه به ایفای نقش پرداخته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال راستش را بگو و سریال خواب و بیدار بازی کرده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
sorayahelli

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت