مریم سالور
مریم سالور در سال 1333 در محله تجریش تهران در خانواده‌ای هنردوست متولد شد. وی دوران نوجوانی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس شمیران سپری کرده و در سال 1353 جهت ادامه تحصیل به انگلستان و سپس فرانسه مهاجرت می‌کند. وی در سال 1359 در رشته کامپیوتر از مدرسه عالی انفورماتیک پاریس فارغ‌التحصیل شده و در همان سال در موسسه انتشاراتی لبنانی-فرانسوی “خیاط” مشغول به کار می‌شود. او در آنجا مسئولیت خطاطی و ویراستاری متون چاپی برای کشورهای اسلامی را عهده‌دار می‌گردد و به گفته وی مجموعه‌ای کاریست که او را دوباره با دنیای هنر وصل می‌کند، دنیایی که بعد از دوران نوجوانی از آن فاصله گرفته است. وی در همان سالها با مدرسه سرامیک و مجسمه‌سازی استاد “ساوینی” در پاریس آشنا شده و فراگیری تکنیک سفال و سرامیک را آغاز می‌نماید. سالور در سال 1365 به ایران بازگشته و کارگاه شخصی سفال و سرامیک خود را بنیان می‌نهد. او در بهار سال 1366 نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در آتلیه شخصی‌اش برگزار می‌کند.

فعالیت ها
خانم مریم سالور تا کنون بیش از 24 نمایشگاه انفرادی در ایران، امریکا، سوئیس، انگلیس و بیش از 23 نمایشگاه گروهی در ایران، دوبی، ونزوئلا، آلمان، فرانسه و امریکا برگزار نموده است.
مریم سالور علاوه بر فعالیت هنری به نقد و بررسی آثار هنرمندان ایرانی و خارجی در داخل و خارج کشور پرداخته است. وی همچنین دبیر هشتمین دوسالانهٔ سفال، سرامیک و آبگینهٔ معاصر ایران در سال 1385 بوده است.

• آدرس:
ایران / تهران / خیابان کریمخان زند

• تلفن:
02186036944

• وبسایت:
maryamsalour.com

• ایمیل:
msalour@gmail.com
info@maryamsalour.com
Info@iranshahrartgallery.com

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت