فربد مرشدزاده

Farbod Morshedzadeh

فربد مرشدزاده

 تخصص/مهارت:

نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

فربد مرشدزاده (زادهٔ 18 اَمرداد 1353، تهران) نقاش و هنرمند نوگرای ایرانی است.
سبک هنری او بیشتر نقاشی فیگوراتیو است و موضوعات اجتماعی چون خشونت را در نقاشی‌های خود بازتاب می‌دهد. او از جمله معدود هنرمندان معاصر ایرانی است که به هویت جنسی و دگرباشی در کارهای خود پرداخته است.
فربد مرشدزاده در 1353 خورشیدی در تهران به دنیا آمد و در هشت سالگی به همراه والدینش به رودهن مهاجرت کرد. در سال 1372 در رشته نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی نام‌نویسی کرد و تحصیلات هنری خود را زیر نظر استادانی چون معصومه مظفری، نصرت الله مسلمیان و بابک اطمینانی انجام داد. در سال 1376 مدرک کارشناسی و در 1380 مدرک کارشناسی ارشد خود را از همان دانشگاه رفت. او نخستین نمایشگاه گروهی خود را در 1378 در نگارخانه برگ و نخستین نمایشگاه خود را در 1382 در نگارخانه طراحان آزاد برگزار کرد.
در سال 2004 میلادی، او به هند رفت تا در زمینه جنسیت و هویت جنسی تحت نظر آر. راج رائو پژوهش کند.

سبک
کارهای آقای مرشدزاده تاثیرگرفته از فضای ایران و بیان‌کننده آن‌ها با زبان نمادین است. او به طور گسترده به خشونت در چندین اثر خود پرداخته است؛ موضوعی که به باورش «برای مبارزه با آن، باید بی‌عمل بود.» او در کارهای خود مخالفتش را با اعدام و زندانی کردن زندانیان در ایران ابراز کرده است. زنان از تم‌های اصلی کارهای او هستند؛ زنانی که از سرکوب و ناعدالتی فریاد می‌زنند یا نگاه غم‌ناکی به دوردست دارند. چهره کسانی که زجر می‌کشند و از شکنجه شدن به فریاد می‌رسند نیز در بسیاری مجموعه‌های او دیده می‌شوند. نقاشی‌های او همچنین گاه دارای فضای غم‌انگیز و تاریک هستند. مرشدزاده خود این فضا را نتیجه مهاجرت خانواده‌اش در کودکی از فضایی شلوغ و مملو از نزدیکان در تهران به فضایی کوچک‌تر و غریبه در حومه شهر می‌داند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت