علیرضا کرمی

 تخصص/مهارت:

نقاش، معمار و طراح، نقاشیخط

 معرفی/ بیوگرافی:

علیرضا کرمی (1328 ه.ش. کرمانشاه) معمار و طراح.

زندگی
آقای علیرضا کرمی متولد 1328 کرمانشاه و مهندس معماری داخلی است. شهرت او بواسطهٔ آثار کم نظیرش در نقاشیخط می‌باشد. کرمی در این رشته بیش از 40 سال سابقه کار هنری حرفه‌ای دارد.

نمایشگاه‌ها
او تا کنون 10 نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در 21 نمایشگاه گروهی نیز شرکت داشته‌است.

سبک
نقاشیخط‌های کرمی بعضی انتزاعی و آبستره و دکوراتیو و برخی تبدیل موضوعی ذهنی به تصویری عینی با فضاها و ترکیب‌بندی‌های مختلف است.
سابقه هنر نقاشی خط در ایران به حدود نیم قرن قبل باز می‌گردد. بزرگانی چون حسین زنده رودی، فرامرز پیلاآرام، رضا حامی و جلیل رسولی از پیشگامان این هنر به شمار می‌آیند.
او در بارهٔ نقاشیخط بر این باور است که این هنر جوان، هنری امروزی و انتزاعی است که در زنجیره هنرهای سرزمین ما می‌تواند جای خود را در میان آن‌ها کاملاً باز کند. شکل و فرم آثار نقاشیخط ناب و ایرانی هستند و دارای یک بیان تجسمی بسیار بالاست و به لحاظ جنبه‌های تزیینی و دکوراتیو از بضاعت و قابلیت‌های قابل توجهی برخوردارند. تکنیک او به «آبستره خط» معروف است که به تعبیر کرمی غایت و تمامیت نقاشیخط است که بخشی از تابلوهای او را دربر می‌گیرند. تکنیک آثارش مختلط است و عمدتاً با آکرلیک و رنگ روغن در ابعاد بزرگ اجرا شده‌است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود