مریم عیوضی

 تخصص/مهارت:

نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

مریم عیوضی (زادهٔ 4 اردیبهشت 1359 در زنجان) نقاش ایرانی است. او یکی از چهره‌های نقاشی انتزاعی ایران است که در حوزهٔ نقاشی فعال است. اغلب آثارش را نقاشی‌های انتزاعی تشکیل می‌دهند.
خانم مریم عیوضی در اردیبهشت ماه سال 1359 در شهر زنجان زاده شد. اولین فرزند خانواده بود و تحصیلات مقدماتی خود را در این شهر گذراند. در 13 سالگی با دیدن اثری از ویلم دکونینگ(Willem de Kooning) (یکی از برجسته‌ترین نقاشان جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی)(زن 3) شیفته قدرت و جادوی نقاشی شده و تصمیم به ادامهٔ تحصیل و البته فعالیت در این رشته می‌نماید. تا این که سرانجام موفق به اخذ مدرک کارشناسی زیر نظر اساتید بزرگی چون رضا بانگیز از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود. وی هم اکنون مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشتهٔ هنرهای زیبا در آکادمی هنرهای زیبا در شهر بولونیا در ایتالیا می‌باشد. هرچند که وی خود معتقد به عدم تأثیر تحصیلات آکادمیک بر روی آثار یک هنرمند است. وی معتقد است که هر نمایشگاه یا حتی یک اثر هنری خود می‌تواند بزرگترین دانشگاه و بزرگترین منبع الهام و تأثیر باشد. او معمولاً اهل صحبت کردن در مورد آثارش نیست و این گونه توضیح می‌دهد که: «بسیاری از نقاشان اعتقاد دارند که اگر می‌توانستند بگویند یا بنویسند نقاشی نمی‌کردند با این حال دلیل این نیست که توانایی نوشتن ندارم؛ مدیای کار من نقاشی است و این هنر برای من راهی است که مرا از همه دغدغه‌های دیگر آزاد می‌کند.» وی همچنین در مورد انتخاب این نوع رویکرد در آثار خود توضیح می‌دهد که: “دلیل این رویکرد این بود که متوجه شدم هنر نقاشی چیزی فراتر از آن است که تا به حال در ذهن داشتم. اعتقاد من این است که هنر در هیچ فضایی نمی‌گنجد و اسارت را نمی‌پذیرد. احساس کردم قیدهایی که برای هنر نقاشی در نظر گرفته‌اند مرا اذیت می‌کند و محدودم کرده است. ” همچنین بهرام کلهرنیا ضمن جلسه‌ای در تحلیل آثار این نقاش در مورد او می‌گوید: «او نقاش است و نقاش می‌ماند.»

سبک شناسی
آثار او همگی فضایی انتزاعی دارند و ریشه در موضوعات مربوط به طبیعت دارند؛ موضوعاتی که وابستگی او به طبیعت را نشان می‌دهد. در آثار او تکنیک‌های مختلفی با هم آمیخته شده است و در آن‌ها از ذغال تا مداد شمعی و اکریلیک استفاده شده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت