علی افتخاری نسب

Ali Eftekhari Nasab

علی افتخاری نسب

 تخصص/مهارت:

نقاش، تصویرگر و طراح

 معرفی/ بیوگرافی:

علی‌افتخاری نسب (زاده 1347 ساری) نقاش ،تصویرگرو طراح ایرانی ساکن شهر ساری مرکز استان مازندران است.
علی افتخاری نسب در سال 1347 در ساری متولد شد. او مدرک لیسانس خود را در رشته صنایع دستی سال 1371 از دانشگاه هنر تهران و فوق لیسانس طراحی صنعتی را در سال 1375 از دانشگاه آزاد تهران مرکز دریافت کرده است.وی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت هنری تا کنون بیش از 15 نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود داشته است.
مدرس نقاشی و مدیر گروه گرافیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای قدسیه ساری و مدیر و مدرس آموزشگاه آزاد هنر (ایران گرافیک ) ساری از سال 1376 تاکنون، داور بخش نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی مراکز تربیت معلم کشوردر سال1390، نمایشگاه جهانی تصویرسازان کتاب کودک، شارجه، امارات متحده در سال2012، نمایشگاه گروهی نقاشان نوگرای مازندران موزه صبا در سال1386، نمایشگاه اولین جشنواره طراحی معاصر ایران (یادوارهٔ دکتر سندوزی)، موزه هنر‌های دینی در سال1386، تقدیر شده دومین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر در رشته نقاشی در سال 1388، چاپ آثار در دو دوره کتاب تصویرسازان سال 1386، از جمله فعالیت‌های هنری این هنرمند محسوب می‌شود.

آثار وی به چند دوره تقسیم شده است. به گفته او، کارهای دوره اول (سبز) در فضای سمبولیسم شرقی قرار دارد و بیشتر آن‌ها نمایانگر فضایی معنوی، عرفانی و ایرانی هستند، که البته در برخی از آن‌ها نگاهی انتقادی و دوگانه به مضامین صورت گرفته است.(مانند اثری که در آن فیگورهای شیدا گونه با سیبل نشانه گیری مورد هدف قرار گرفته‌اند) و اما آثار دوره دوم که دل‌مشغولی اکنون اوست، شامل موضوعات اجتماعی و روزمره انسان امروزی در عصر ارتباطات و کامپیوتر است که نام آن را « آیکونیسم » گذاشته است.»

افتخاری نسب در مصاحبه خود در هنگامه نمایشگاهش در گالری ساربان گفت:« در این آثار انسان‌هایی مکانیکال و روبات گونه با پوششی امروزی (و البته ایرانی) هندسی وار و نمادین با پیکتوگرام‌های مختلف ترکیب شده‌اند و گویی با آن مسخ شده و ناخواسته اختیار از آن‌ها سلب شده است. آنان محکومیت گریزناپذیر محتوم بشری را تا ابد پذیرفته‌اند.»

آقای علی افتخاری درباره سوژه کارهایش میگوید:همه انسانها بی شک دارای دو بعد زندگی هستند ،بعد اول معنوی و روحانی است که در این دوران کمیاب‌تر است ،بعد دوم روزمرگی و دلمشغولی مکانیکال امروزی است.بیشتر آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده اند بعد و دنیای اول را به نمایش می‌گذارند،انسانهایی که مخاطبین و عموم بیشتر با آن مانوس هستند چرا که به عقیده من کمبود‌های آن به خصوص در جامعه مابیشتر محسوس است اما در آثار دسته دوم که تعداد محدودی از آن‌ها(تست گونه) را ارائه نمودند فضاهای در هم تابیده فضاهای شهری را غرق در پیکتوگرام‌ها و نمادها نشان داده‌ام ،در اینجا آدمیان نیز همانند پیکتوگرام‌ها و آیکن‌ها به مانند نقشی در صفحه ترسیم می‌شوند ،شاید دور ماندگی و درماندگی اجتماعی و مهجوریت انسان را نشان می‌دهند.

• آدرس:
مازندران / ساری

• تلفن:
09111518498

• وبسایت:
eftekharinasab.com

• ایمیل:
ali.eftekharinasab@yahoo.com

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت