محمدعلی سجادی

Mohammadali Sajadi

محمدعلی سجادی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، نویسنده، طراح صحنه و لباس

 معرفی/ بیوگرافی:

محمدعلی سجادی (به انگلیسی: Mohammadali Sajadi) هنرمند ایرانی، متولد 1336 در آمل مازندران است.

آقای محمدعلی سجادی، از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد. وی کار هنری خود را با خط و نقاشی آغاز کرد. در اواخر دهه 50 کار فیلمسازی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پی گرفت و بعدها فعالیتش را در سینمای آزاد ادامه داد.
سجادی فیلمهای کوتاه هشت و شانزده میلیمیتری و فیلم‌های ویدیویی زیادی را کارگردانی کرده است که در این میان گزارش “چهارده شب و یک روز” در سال 1395 از اهمیت زیادی برخوردار است. وی تا کنون بیش از 17 فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. نخستین فیلم سینمایی اش را در سن 26 سالگی در سال 1362 به نام “بازجویی یک جنایت” ساخت که تا سال‌ها به عنوان بهترین فیلم ایرانی در ژانر پلیسی-جنایی شناخته می‌شد. فیلم گزل نیز از ساخته‌های سجادی، در سال 1368 نیز برنده جوایز متعددی شد. سجادی در سال 1380 اثیری را کارگردانی کرد. وی بعدها نیز با فیلم “جنایت ” نامزد بهترین کارگردانی جشنواره فیلم قاهره شد و جایزه بهترین کارگردانی را از هفتیمن جشن خانه سینما دریافت کرد.
نمایش “بوف نه چندان کور” از جمله فعالیت‌های موفق ایشان در حوزه تیاتر است. وی در زمینه ادبیات نیز سالها فعالیت کرده و بیش از 15 تالیف مشتمل بر داستان و شعر در کارنامه خود دارد . “چه قدرمانده به رسیدن؟” از کتابهای موفق وی در حوزه شعر است. همچنین ایشان در تصویرگری کتاب هم همکاری موفقی با جواد مجابی و مرتضی رضوان داشته است.
سجادی علاوه بر سایر حوزه‌های هنری در زمینه نقاشی سالهاست که فعالیت می کند. اوچندین نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشی تا کنون برگزار کرده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت