سوگل کاشانی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

سوگل کاشانی (به انگلیسی: Sogol Kashani) هنرمند ایرانی، متولد 1358 در تهران است.

خانم سوگل کاشانی، از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

تحصیلات
دریافت مدرک کارشناسی پارچه و لباس از دانشگاه علم و فرهنگ 1383
بیوگرافی
سوگل کاشانی

مجموعه‌ی “تن همه ­چیز است” اولین تجربه‌ى همکارى سوگل و تالار این/جا و دومین نمایشگاه انفرادی اوست. شرکت در بیش از ده نمایش­‌های گروهى،آرت فر فرانسه، بازار کتاب هنری بنگاه، تجربه­ ی نمایشگاه­ گردانی، ساخت فیلم مستند و گذراندن اقامت هنری در شهرک هنری سیته از جمله فعالیت‌های اوست.

اکثر نقاشی­‌های سوگل فیگوراتیو و در ارتباط با موضوعات اجتماعی است که معمولاً بسیار ظریف با مداد روی کاغذ و بوم ­های بزرگ به نمایش در می­ آیند. گروهی دیگر از کارهایش، طراحی­ هایی جسورانه و آزادانه­ ای­ست که با قلم و جوهر انجام می ­شود.

برای کاشانی انتخاب مدیوم و تکنیک بر اساس موضوع و مفهوم اتفاق می افتد. و تا امروزتمرکز او بیشتر بر روی فیگوربوده است.

در دومین نمایشگاه سوگل دو مجموعه ی اخیر او که در دو سال گذشته کار شده است در کنار هم به نمایش در می آیند. سوگل هنرمندی است که کارهایش بر اساس زیست هنرى و علایق شخصى­اش شکل می­گیرند. از یک جایی این درگیری موضوعی شروع می­شود و در نقطه­ ای هم پایان می­ یابد. سوگل در این باره می­گوید: « موضوعاتى که کار مى­کنم را نمى­توانم تکرار کنم انگار جایی برایم تمام مى­شود چون خودم درحال تغییر هستم. مجموعه­ی تن همه چیز است در نگاه اول ممکنِ است انتزاعى به نظر برسد ولی در حقیقت پیکر و فیگور است. همین­طور سروها در مجموعه­ی «چه بر سر سرو آمد؟» که براى من همانند یک پیکر است. سرو در فرهنگ ما و بسیاری از فرهنگ­های دیگر، نماد زندگىِ و آزادى است. درختی همیشه سبز که خزان ندارد و مقاوم در برابر سرما و خشکسالىِ است.

حضور فضاهاى هندسى در این مجموعه، فارغ از دلبستگى من به معمارى که همیشه مورد توجهم بوده، ریشه در همنشینى درخت سرو با بناهایى که در نگارگرى، کاخ ها و باغ ایرانی­ست دارد.»
وجه اشتراک این دو مجموعه که در کنار هم قرار می­گیرند، پرداخت غیر مستقیم به تن است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
sogolkash

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت