ساسان نصیری

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

ساسان نصیری (به انگلیسی: Sasan Nasiri) هنرمند ایرانی، متولد 1340 است.

آقای ساسان نصیری، از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

ساسان نصیری، نقاش منظره‌پرداز و از اولین نسل هنرمندان پس از انقلاب، او متولد هزار و سیصد و چهل است. در اوایل دهه شصت در کلاس‌های خصوصی آیدین آغداشلو نقاشی را فراگرفت و سپس در مجتمع دانشگاهی هنر تهران به تحصیل در رشته نقاشی مشغول شد؛ و چندی بعد برای تحصیل نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای مادرید به اسپانیا رفت. پس از هشت‌سال به ایران بازگشت و در سال هفتاد و یک همراه گروهی از هنرمندان در «پروژه هفتادویک» مشارکت داشت که در خانه‌ای کلنگی در شمال تهران اجرا شد.
در همان سال‌ها بود که نقاشی منظره را جدی‌تر دنبال کرد و با فرید جهانگیر و علی گلستانه از مناظر لواسان نقاشی می‌کرد. از سال هشتاد و شش در تورنتو ساکن شد و با گروه منظره‌پردازان کانادایی، نمایشگاه‌های گروهی برگزار کرد. نقاشی‌های ساسان نصیری در نمایشگاه‌های متعددی از جمله در گالری گلستان، اعتماد، ایوان، نات، آس و همچنین در مونستر آلمان، مادرید، تورنتو، و استانبول به نمایش درآمده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت