رضا یاراحمدی

Reza Yarahmadi

رضا یاراحمدی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، مجسمه ساز

 معرفی/ بیوگرافی:

رضا یاراحمدی (به انگلیسی: Reza Yarahmadi) هنرمند ایرانی، متولد 1338 در بروجرد و درگذشته 25 مهر 1397 در لواسان است.

آقای رضا یاراحمدی، از هنرمندان مجسمه‌ساز و نقاش سرشناس صاحب سبک ایرانی است. وی دوران ابتدائی و سپس متوسطه را تا کلاس نهم در شهرستان بروجرد گذراند و سپس برای ادامه تحصیل در هنرستان هنرهای تجسمی پسرانه، همراه با خانواده به تهران عزیمت نمود. رضا امیریاراحمدی پس از پایات تحصیل در هنرستان، با نمره عالی و بدون کنکور وارد دانشکده هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر فعلی) تهران شد. وی در طول حدود 40 سال فعالیت پربار هنری اش، برپائی و شرکت در ده‌ها نمایشگاه انفرادی و گروهی در گالری‌ها و موزه‌های داخلی و خارجی را به ثبت رسانده‌است.

همچنین مجسمه فردوسی نصب شده در ضلع جنوبی ساختمان جدید کتابخانه ملی ایران واقع در تپه‌های عباس‌آباد که با ارتفاع بالغ بر 9 متر، بزرگترین مجسمه فردوسی ساخته شده در جهان می‌باشد، مجسمه مولانا در میدان مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه جندی‌شاپور در اهواز، مجسمه ابونصر فارابی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، «درخت بسم الله» در مرکز همایشهای بین‌الملل صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مجسمه «اسطوره اکنون» نصب شده در ضلع جنوب غربی باغ هنرمندان، معماری جدید مجلس شورای اسلامی، مرمت و بازسازی نمای مجلس شورای ملی و بازسازی کلیه مجسمه‌های مجموعه مجلس، تنها بخشی از کارنامه وی می‌باشد. مجسمه حسن رشدیه نصب شده در میدان رشدیه تهران، آخرین کار وی در زمینه معماری شهری می‌باشد.

وی از اعضای مؤسس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و در دوره ای نایب رئیس این انجمن بوده‌است.رضا امیریاراحمدی در شامگاه چهارشنبه 25 مهرماه 1397، بر اثر ایست قلبی در آتلیه شخصی اش در لواسان و در سن 58 سالگی درگذشت و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت